Kan de volume van je computer nog harder terwijl:

1: de speakers op max volume staat

2: de volume op de volumemixer ook op max staat?

kan je dus iets omzeilen om nog meer volume uit je speakers te halen?

bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
3.5K

Antwoorden (5)

Als het gaat om muziek/video: volgens mij kan VLC MediaPlayer het geluid nog eens extra versterken tot 200%. Dat soort software moet dus bestaan... Maar de kwaliteit zal niet geweldig zijn. Beter kan je dan een speaker met een goede versterker kopen (beter dan je dan nu hebt).

Ik weet geen losse software maar voor audio/video dus: VLC.

Toegevoegd na 3 minuten:
VLC is gratis te downloaden en te gebruiken trouwens, sowieso een aanrader voor afspelen van media...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan wel, maar waarom zou je het willen? het geluid vervormt compleet en klinkt nergens meer naar + dat je waarschijnlijk je versterkertje in je speaker setje sloopt, of de speakers zelf.

als je beter/harder geluid wil koop een beter setje.
of sluit een goeie verstereker met een paar leuke speakers aan op je pc. ( ik heb hier zelf ook 2 paar 300 Watt zuilen naast de pc staan:).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraagsteller kan hier niet veel mee ben ik bang want met de kennis dat het kan heeft hij het nog niet voor elkaar. Met andere woorden: hoe kan je dat doen? Heb jij software ervoor? Ik kan namelijk niets anders vinden dan VLC voor mediabestanden/-streams...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee sorry VLC is ook het eenige programa wat het volume softwarematig op kan schroeven tot 200% zo ver ik weet dus dan hout het op:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer! Ik had VLC ook al gevonden ja... hout=>houdt ;-)
nee, je geluid kan dan niet harder. alles staat immers op max.

Mocht je toch een harder geluid willen dan kan je het beste de computer op de AUX ingang van een stereo aansluiten. deze hebben meer vermogen en zullen het geluid dan niet vervormen.

Onder staat eventueel een link naar het kabeltje wat ik ervoor gebruik. Op deze manier kun je ook ideaal je laptop aansluiten op je stereo, en tijdens een feestje je MP3tjes afspelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan dichter bij de speakers gaan staan. Of een headset nemen. Of een gehoorapparaat, want als je dat niet meer kan horen heb je volgens mij echt een gehoorprobleem.

En het gekke is, dat je steeds beter tegen die harde geluiden kunt. Steeds beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat kan:
Ik heb een gitaarversterker van 80watt, daar sluit ik mijn pc op aan met deze kabel.
Blazen maar!