kun je op een modem van ziggo maar 1 computer aansluiten?

Ik heb hier een modem van ziggo met werkend internet. Op het moment dat ik een router aansluit kan ik niet op beide computers tegelijkertijd internetten. De ene keer doet de ene het en de andere keer de ander. Ik heb 3 routers geprobeerd dus de router kan het niet zijn.

Toegevoegd na 23 minuten:
Bijgewerkt: ik heb 2 routers die het bij iemand anders al doet en ingesteld is met ww. En dergelijke. Daarnaast heb ik een apparaatje geprobeerd ( soort splitter) die eigenlijk altijd werkt als niets meer helpt.. maar die doet het ook niet. Zou het kunnen dat ziggo ons hiermee praktisch verplicht een router bij hun te kopen? Dat ze een soort slotte hebben gemaakt waar routers niet doorkomen? Heb daarbij nog een modem van ziggo die ik ook geprobeerd heb.. maar die werkt ook niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oki bedankt maar nu zou ik toch willen weten: stel je voor dat ik de Blackberry prepaid koop bij Vodafone en daar kunnen alleen maar simkaarten in van Vodafone dan kan ik deze toch gewoon ergens simlock vrij laten maken en mijn eigen simkaart van telfort erin doen????

Het beste antwoord

Ik heb een soortgelijk probleem twee keer eerder meegemaakt!

De ene keer:
Een kameraad van me (met UPC).

Dit hebben we toen opgelost door vast DNS te gebruiken op de PC's ipv DHCP.

Kijk van te voren welke DHCP servers gebruikt worden door Ziggo (is ook wel op internet te vinden) en gebruik deze in bij je netwerk instellingen.

Een andere keer:
Kennis van me: Ook bovenstaande geprobeerd, echter niets werkt! Als er 1 PC aan stond: geen enkel probleem! Met beide PC's: Geen netwerk meer.

Dit bleek simpelweg aan het modem van de provider te liggen waar een fout in zat, maar dat was lastig aan te tonen (1pc werkte natuurlijk wel).

Toegevoegd na 1 minuut:
-
Kijk van te voren welke DHCP servers gebruikt worden door Ziggo (is ook wel op internet te vinden) en gebruik deze in bij je netwerk instellingen.
-
Ik bedoel hiermee de DNS servers welke gebruikt worden, en niet de DHCP.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan doe je iets verkeerd, denk ik.

Ik heb thuis een eenvoudige linksys router en kan er met 4 verschillende toestellen op. (vaste PC/ laptop en 2 smartphones).

Hoe stel je de router in ?

Toegevoegd na 20 seconden:
ps. ik heb ook ziggo uiteraard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk herkent het modem het MAC adres. Zet het modem uit, sluit een switch/WLAN router aan en zet beide apparaten aan. Sluit dan de PC op de switch /router aan en het moet werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MAC adres word toch gebruikt bij draadloos verbinding cq. beveiliging. Is hier niet het geval, toch ? Via de LAN moeten ze gewoon een verbinding krijgen met de router, ongeacht of deze in verbinding staat met Ziggo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan draadloze verbinding maken met de router.. dan heb ik of alleen lokale verbinding (als die andere pc wel verbinding heeft) of gewoon draadloze verbinding maar dan heeft die desktop pc geen verbinding. Ze lijken gewoon niet samen te willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Fargh: elke netwerkkaart heeft een MAC-adres. Aanbieders van internet via de kabel slaan vaak in hun modem het eerste MAC-adres op als enige client voor het internet. Als dat dan het MAC-adres van een router is, kunnen meer PC op het internet. Vandaar modem uitzetten (en 10 minuten uitlaten), router aansluiten en weer alles aanzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms moet je je router als router(access point) en niet als gateway aansluiten. Vaak werkt dan de WAN-poort op je router niet en moet de LAN1 op de router als WAN-poort gebruiken. Je moet dan wel oppassen, dat je niet 2 DHCP servers op je netwerk krijgt.
Het moet gewoon kunnen werken met elke willekeurige router
Staat er in het modem iets niet goed ?
even een reboot wellicht nodig desnoods een hard reboot ?

welk merk modem ??

zijn de kabels goed ?
capthavoc