mijn laptop kan de externe hd niet meer lezen kunnen mijn bestanden nog gered worden of de hd gemaakt worden?

Mijn pc leest de externe hd niet meer als ik um via usb aan sluit. ik vermoet dat die kapot is gegaan door dat hij bij luidsprekers in de buurt heeft gestaan dat hij door het magnetisch veld kapot is gegaan. kan ik de bestanden er nog af halen? of kan de externe hd van toshiba nog gemaakt worden? mvg anne geelen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

meet een beete geluk is aleen de electronica in je behuizing defeckt, en je schijf nog goed.

als een beetje vlot ben met pc`s haal je de hardeschijf uit de behuizing. maak je je PC open sluit hem aan als SLAVE schijf. je computter zal hem als extra station herkennen ( met een beetje geluk )

dan kan je je bestanden er af haalen.

probeeren kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft hij een foutmelding?
Heb je het op een andere laptop/pc geprobeerd?
Ja je kunt alle bestanden er nog afhalen.
Zoek op datarecovery op Google en zoek alleen in NL.