Ik wil een laptop kopen, van rond de 500-600 euro, wat raden jullie aan?

Ik gebruik heb voor school, ik hoef er niet perse spellen op te spelen maar ik wel gewoon een vrij snelle computer. Waarop ik ongestoord kan internetten en kan werken.

Toegevoegd na 17 uur:
Ik heb een laptop gevonden met i3, raden jullie deze aan?

http://www.kieskeurig.nl/laptop/msi/cr620/prijzen/895213/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen

Het beste antwoord

Dat ligt natuurlijk heel erg aan het gebruik van de laptop. Ga je hem vooral voor school gebruiken of wil je er ook andere dingen (films, muziek, downloaden etc.) op doen?
Het enige dat ik je kan vertellen is dat je op de volgende dingen moet letten:
Processor, deze zorgt er voor het grootste gedeelte voor hoe snel de laptop is. Tegenwoordig is het vrij normaal een zogenaamde i3 of i5 te hebben (de nog snellere variant is i7, maar deze ligt niet in jouw budget).
Neem vooral geen dual-core! Dit is verouderd alhoewel er nog veel mee geadverteerd wordt! Core2Duo daarentegen is de een-na-laatste generatie.
:et interne geheugen is ook belangrijk. 4GB is normaal en goed mee te werken. Er zijn ook hogere varianten maar dan heb je ook een apart besturingssysteem nodig (zogenaamd 64-bits).
De videokaart: ga er spellen mee spelen? Zo ja, ga dan niet voor een on-board videokaart (meestal Intel HD Graphics in de laptops van tegenwoordig). Een alternatief is bijv. een nVidia of Ati Radeon kaart. Dit zijn over het algemeen wat snellere kaarten.
Harde schijf: ga je veel downloaden? Of heb je veel grote bestanden die je op de laptop kwijt moet? De meeste laptops hebben een harde schijf van 320GB. Dit is voor normaal gebruikt ruim voldoende, maar als je veel download of grote bestanden hebt zou ik eerder voor een schijf van bijv. 500GB gaan.
Tenslotte het scherm. Hoe groot moet dat zijn? Ga je hem veel meenemen? Ga dan niet voor een scherm groter dan 15,6 inch. Als je hem niet veel meeneemt maakt het niet zoveel uit en kan het bijv. Ook een 17 inch scherm zijn. Let er wel op: hoe groter het scherm, hoe meer gewicht je moeyt verslepen!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

HP ProBook 4510s (VQ552EA)
Een vrij snelle computer,niet te ingewikkeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens bij deze vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/advies-aanschaf-notebook-student-middelbaar.81654

Volgens mij zou deze laptop zeer geschikt zijn voor jullie.

Ik heb Rudolf nog gesproken en zij zijn er zeer tevreden mee.

Toshiba Satellite C650-107

Succes :)