kun je op de asus eee 701sd de accu uitschakelen als hij met de stroomkabel is aangesloten, of schakelt hij zichzelf uit?

ik heb het idee dat de accu nl. langzaam leegloopt, ook als de pc op netstroom is aangesloten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als de accu geladen is, gaat hij vanzelf 'uit'. De ingebouwde lader schakelt dan over op druppellading. De accu loopt daardoor niet leeg, maar blijft volledig opgeladen. Als de druppellader niet zou werken, wat niet erg waarschijnlijk is, dan zou de accu na een week of drie leeggelopen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kan je accu simpel uit de laptop verweideren als het goed is u moet de onderkant van de laptop maar goed bekijken dan komt u er wel uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat het geval is, dan is er toch iets mis met je accu.
Normaal gesproken gaat je accu laden als je de netstroom aansluit. Als de accu vol is, houdt het laden vanzelf op. Alles wat je dan aan stroom verbruikt komt rechtstreeks uit het lichtnet, of uit je accu die gelijk weer opgeladen wordt.
jc54