Hoe werkt de nieuwe "zoekmachine" WolframAlpha?

Ik wilde hem vragen wanneer de champions leauge finale is, maar die vraag snapt die niet...

(ik vroeg: "when is the champions league final?")

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het werkt vooral niet.
Ongelofelijk hoe deze site gehyped is als concurrent van Google. Ik heb er nog geen zinnig antwoord uit kunnen krijgen.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Na daar even "rond gekeken" te hebben: Uiterst gebrekkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een soort superrekenmachine. Door de juiste input te geven met het juiste commando herkent Wolfram Alpha je vraag en "berekent" hij het antwoord.
Als je iets invoert dat meerdere betekenissen kan hebben, zoals zomaar twee keywords, doet hij een gok naar de te gebruiken functie of geeft hij op.

Er zitten al veel soorten functies in, maar voor een computer is het vertalen van een vraag als "wanneer is ..." vrij lastig omdat je "is" met een ander werkwoord gebruikt. Je zou "champions league final" als gebeurtenis kunnen interpreteren zoals jij hier bedoelt, maar dan moet je dat kunnen opzoeken - en het lijkt dat deze rekenmachine die gegevens niet heeft.