Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt de nieuwe "zoekmachine" WolframAlpha?

Ik wilde hem vragen wanneer de champions leauge finale is, maar die vraag snapt die niet...

(ik vroeg: "when is the champions league final?")

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
562

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het werkt vooral niet.
Ongelofelijk hoe deze site gehyped is als concurrent van Google. Ik heb er nog geen zinnig antwoord uit kunnen krijgen.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Na daar even "rond gekeken" te hebben: Uiterst gebrekkig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een soort superrekenmachine. Door de juiste input te geven met het juiste commando herkent Wolfram Alpha je vraag en "berekent" hij het antwoord.
Als je iets invoert dat meerdere betekenissen kan hebben, zoals zomaar twee keywords, doet hij een gok naar de te gebruiken functie of geeft hij op.

Er zitten al veel soorten functies in, maar voor een computer is het vertalen van een vraag als "wanneer is ..." vrij lastig omdat je "is" met een ander werkwoord gebruikt. Je zou "champions league final" als gebeurtenis kunnen interpreteren zoals jij hier bedoelt, maar dan moet je dat kunnen opzoeken - en het lijkt dat deze rekenmachine die gegevens niet heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding