Tijdelijk mobiel internet.

Tijdens Oud & Nieuw ga ik met vrienden en mijn en hun honden naar een huisje in de middle of no-where. Heerlijk rust en geen geknal. Maar zo modern als ik ben zou ik toch zo af en toe op het internet willen met mijn laptop. Hoe doe ik dat zonder WIFI hotspot? Wat is er mogelijk?
Dus zonder jaarabonnement, gewoon voor 1 week. Dat moet toch kunnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Er bestaat prepaid mobile internet. Je betaald dan wat je aan data verbruikt. Je zal dan ook een dongle moeten kopen of misschien kan je die lenen.
Je moet dan wel een prepaidkaart kopen in het land waar je verblijft, anders lopen de kosten enorm op.
Hou ook rekening dat het bereik tegen kan vallen, vooral in de middle of no-were.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt een prepaid simkaart kopen bij Aldi en in een dongle stoppen (of de laptop via de telefoon verbinden). Voor 7,50 koop je 250 gb data, binnen een maand te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een dongle huren. Kost je wel ca. 20 euro per dag, maar als je verslaafd bent aan internetten dan is dat een schijntje. Google op "dongle huren".
escape
13 jaar geleden
Als jij (of een van je vrienden) een smartphone met toegang tot mobiel internet hebt dan adviseer ik om die te laten acteren als WiFi-hotspot. Voor veel smartphones bestaat daar aparte software of apps voor of zijn standaard uitgerust met deze mogelijkheid. Dat is wel het goedkoopst want als jij een abonnement hebt waar internet bij inbegrepen zit kan je daarvan profiteren in plaats van dat jij apart moet betalen voor een dongle.