Hoeveel is 10 MB??

Als je internet provider aangeeft dat je (slechts) 10 MB per maand mag downloaden, hoeveel is dat dan precies???

Wat is precies het verschil tussen KB, GB en MB (als download hoeveelheid).

10 MB, hoeveel liedjes, filmpjes, etc etc. zijn dat dan?

Ben je ook aan het downloaden als je pagina's als Facebook, Yahoo en Hotmail opent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
8.4K

Antwoorden (3)

Dat is bijna niks. Dat is ongeveer 20 keer een pagina als hyves openen. Of twee liedjes downloaden.

Een MB (megabyte), afgekort MB, is gelijk aan 1000 kilobytes ofwel 1.000.000 bytes. 1000MB is 1GB en 1000GB is 1TB

Ik zou een andere provider zoeken.

Toegevoegd na 3 minuten:
En ja. Alles wat je op internet doet is downloaden. Elke letter van elke pagina.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je provider 10MB/sec zal Bedoelen. Hiermee wordt de snelheid aangegeven van je verbinding. Dit is een Goede snelheid om wat te internetten hoor!
Een data limit word hier in NL niet echt meer toegepast. In België doen ze het nog wel eens.
In het begin stadium van breedband internet werd wel overal een limit aan verbonden. Maar ook zoiets is te omzeilen;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal waarschijnlijk 10 mb/s zijn. Dat wil zeggen:

Je kunt downloaden met 10 megabits per seconde. Dit getal dien je door 8 te delen om het aantal mb's per seconde te weten.

10 / 8 = 1.25 mb per seconde.

Een liedje is gemiddeld 5 mb groot. Dus daar doe je dan ongeveer 4 seconde over om te downloaden.

Informeer even of je een datalimiet hebt. Dit houdt in dat er een grens zit in het aantal mb's je kunt downloaden per maand.

Maar de kans is klein dat je daarmee te maken hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je surft op internet ben je constant aan het downloaden. Elke letter, elk plaatje elk filmpje wordt gedownload.

Vooral bij mobiel internet moet je daarmee rekening houden.