Hoe verander/reset ik mijn externe ip?

Ik wil weten hoe ik mijn externe ip (ip van watismijnip.nl) kan veranderen. Thuis hebben we kpn en die witte (ik dacht dat het experia heette) box.
Ik heb al geprobeerd om rechts te klikken op tcp/ip ofzo bij de lan connection in properties en dan zelf ip invoeren ( eerst ipconfig /release).
Maar die truc werkt niet bij mij. Iemand een idee?
Ps: reden waarom is n.v.t.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
4K
Kimath
12 jaar geleden
Als de reden niet van toepassin is, is het dus niet nodig :p

Antwoorden (5)

als je een statisch ip hebt van kpn is dit niet mogelijk, dan moet je dus een ander internet abonnement afsluiten. als je een dynamisch ip krijgt van kpn, moet je even je router aan en uit zetten, hierdoor krijg je een ander ip.

p.s. geband van een forum jonge ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het toegewezen ip-adres is voor langere tijd voor jou gereserveerd en is gekoppeld aan het MAC-adres van je experiabox. Daar kom je niet zo makkelijk vanaf.

Er zijn verschillende mogelijkheden om een nieuw ip-adres te krijgen:
- Het MAC-adres van je experiabox wijzigen (zoek op internet hoe dit te doen);
- Je experiabox voor lange tijd (dagen/weken) uit laten staan. Maar zelfs dan heb je kans dat je je oude ip weer terugkrijgt.
bamibal
12 jaar geleden
Ik heb zelf geen experia box, maar de meeste routers hebben een soort van beheer-"pagina". Je gaat er dus gewoon heen met je browser (op het IP nummer dat in je PC de Gateway is, vaak 10.0.0.1, 10.0.0.137, 192.168.1.1 of 192.168.0.1). Dan moet je een username password invullen. Als je die niet gewijzigd hebt, zouden die gewoon op fabrieks-default staan (vaak "admin - password" of "Administrator" - "administrator" of een combinatie/variatie - je kan het vast online in de handleiding vinden). Daar kan je misschien je IP nummer refreshen of de "houdbaarheid" van je DHCP verlagen (al beslist uiteindelijk de server - dus KPN) welk IP-nummer je hebt.

Je kan ze natuurlijk ook even een mailtje sturen of bellen. Wie weet zijn ze behulpzaam. Voor hun is het maar een simpele handeling om je IP te refreshen...

Misschien is een nachtje uit laten staan makkelijker. (-:

PS: Meestal is voorkomen beter dan genezen ;->
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan niet. Alleen de provider geeft jou een ip-adres. Daar heb jij geen enkele invloed op.

Je kunt eventueel kijken of je via een proxi of anoniem surfen kunt werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je niet. Je zult idd geband van een forum zijn ofzo, is idd niet relevant, maar goed. Zie het als les.

Je kunt jezelf op je LAN wel een ander IP assignen, maar dan ben je alleen in de 192.168.x.x serie bezig, niet je public IP... volgens mij heeft KPN ook gewoon statisch IP adressen, die worden niet vernieuwd.