Kun je op je Facebook pagina zien wie jouw profiel hebben bekeken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat vraag ik me ook wel af... Zou ik nogal schending van de privacy vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben benieuwd. Goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar heb ik zelf ook al naar gezocht, maar ik heb nooit echt een manier gevonden hoe ik erachter kwam of iemand mij bekeken heeft. wat ik wel eens gehoord heb is dat op de Facebookpagina 2 kolommen staan een kolom voor het chatten en in het profiel staat ook een lijst met vrienden. In de ene lijst staat boven aan wie jou het meeste bekeken heeft en in de andere lijst staan de mensen waar je het meeste contact mee gehad hebben, of het meeste op jouw berichten hebben gereageerd. Als in alle 2 de lijsten een persoon helemaal boven aan staan dan heb je of veel contact met die persoon, of die persoon heeft je heel vaak bekeken

Antwoorden (1)

Uit het volgende artikel maak ik op dat dat niet kan;
''Tienduizend Facebook-leden zijn in een nieuwe scam getrapt die misbruik maakt van de behoefte bij gebruikers om te zien wie hun profiel zoal bezoekt.

Er is weer een nieuwe vorm van Facebook-misbruik gaande, meldt beveiligingsbedrijf Sophos. Een malafide app belooft Facebook-gebruikers dat ze de bezoekers op hun profielpagina kunnen zien als ze de app toevoegen aan hun account. Als ze dat doen posten ze echter automatisch een bericht met daarin een link naar de kwaadaardige app met teksten als 'OMG OMG OMG... I cant believe this actually works! Now you really can see who viewed your profile! on -link-'.''

Toegevoegd na 2 minuten:
+ deze, die is relevanter:
'Kan ik zien wie mijn profiel bekijkt of hoe vaak mijn profiel wordt bekeken?
Nee, Facebook heeft geen functie waarmee je kunt zien wie jouw profiel bekijkt (of delen daarvan, zoals je foto's). Toepassingen van externe ontwikkelaars kunnen deze functionaliteit ook niet bieden. Toepassingen die beweren dit wel te kunnen, worden wegens schending van het Facebook-beleid verwijderd. Je kunt toepassingen rapporteren die ongeloofwaardige beloftes doen door te klikken op 'Toepassing rapporteren' onder aan de informatiepagina van de toepassing of door te klikken op 'Rapporteren' onder aan een willekeurige pagina binnen de toepassing.'