Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt mobiel internet?

Ik heb sinds gister mobiel internet op m'n iPhone. Ik heb 1GB. Maar daar heb ik een paar vragen over:

Hoe werkt dat precies?
Ik betaal 10,95 per maand, kan ik daar ook overheen zitten als ik teveel internet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
608

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja als je dus over de 1GB kijkt aan filmpjes/foto's/tekst op webpagina's of veel mp3/tv/radio streamt dan kan je erover heen gaan. En dan staat in je contract wat je dan per MB extra betaalt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan ook zijn dat je als erover gaat geknepen wordt, je zal dan niet meer snel kunnen downloaden/surfen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen kan de >>gemiddelde<< gebruiker overweg met 1GB per maand. Wanneer je af en toe een webpagina opzoekt of af en toe een youtube filmpje bekijkt zal je nooit over je tegoed heen gaan. Gebeurd dit wel, dan rekent je provider vaak per MB af.

Om een voorbeeld te geven over bijv. whatsapp:

Ik heb sinds 19/5/2011 het volgende verstuurd en ontvangen:

4301 verstuurd
4053 ontvangen

Dit zijn in totaal 8354 berichten welke in totaal 7.9MB hebben verbruikt. Dit stelt eigenlijk helemaal niet veel voor.

Op je iPhone kan je het netwerkverbruik bekijken in het instellingen menu, volgensmij heet het in het Nederlands ''Verbruik''. In het Engels kan je het vinden onder het kopje ''Usage''

Je krijgt dan een scherm te zien wat op de onderstaande afbeelding lijkt. Controleer dit af en toe, dan weet je hoeveel data je nog kan verbruiken voor die maand.

Ik kan je aanraden spelletjes alleen te downloaden wanneer je verbonden bent met een wifi accespoint. Youtube filmpjes zou ik ook alleen bekijken als je met een wifi accespoint bent verbonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1GB /mnd is ruimvoldoende. Als je b.v. grote app's wil installeren is 3G toch te traag, dus zulke dingen doe via wifi. Ik gebruik zelf continue Exchange synchronisatie, diverse websites en als ik de 400MB/mnd haal is dat veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding