kan je het wachtwoord van je wifi veranderen?

ik heb een fritz box fon wlan. maar ik heb noggal een moeilijk wachtwoord kan ik dit veranderen in een makkelijker wachtwoord??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2K
Kimath
12 jaar geleden
Niet al te makkelijk maken, dan kunnen mensen zo op je wifi komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja niet te makelijk weet ik maar wel iets wat te onthouden valt want wat ik nu heb is echt moeilijk en kan ik niet onthouden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U hoeft het niet te onthouden als u het opschrijft.
Ik heb een database met 200+ wachtwoorden. Die kan ik echt niet onthouden en dat wil ik ook niet.
Die database is zelf ook weer beveiligd met een wachtwoord, maar die kan ik wel onthouden. Zo hoef ik maar 1 wachtwoord te onthouden en de rest kan daarin worden genoteerd.

Antwoorden (3)

Ja. Dan moet je in CMD (windows + r -> cmd) "ipconfig" intypen en wat achter standaard gateway staat in je browser invullen.
(meestal begint dat met 162.168.), daar zie je de instellingen van je router.

Daar even zoeken naar de juiste knop ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met je internetbrowser als adres http://fritz.box invoert dan kom je in de gebruikersinterface voor het inrichten van het modem.
Op bijgaande link vind je de gebruiksaanwijzing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet ik bij dat wachtwoord gewoon het oude wachtwoord intikken?? als ik moet inlogen? of is dit een andere code?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het modem nog niet door iemand anders van een wachtwoord voorzien is dan is het waarschijnlijk iets van "admin" of "user".
Ik heb zelf een KPN Experia Box en daar was het "admin".
Ja het wachtwoord van router moet je aanpassen dat is alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook al kan ik geen duim doen -1 dit is geen antwoord.