Gmail account uitgeschakeld?

Ik wou me net aanmelden voor Google+ en vulde mijn geboortedatum in. Meteen hierna moest ik heel lang wachten dus klikte ik te pagina weg. Toen logde ik in met mijn Gmail account om mijn mail te bekijken, krijg ik een melding dat mijn account is uitgeschakeld omdat ik onder de 16 ben...

Toen ik mijn account maakte bij Gmail heb ik helemaal geen problemen gehad met mijn leeftijd, en werd mijn account dus ook gemaakt.
Nu kan ik dus niet bij emailadressen van vrienden en klanten komen, tenzij ik een creditcardnummer invoer of een brief of fax stuur?!

Is dit serieus, en sinds wanneer doet Google moeilijk over leeftijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.1K

Antwoorden (1)

Hoe kan ik mijn Google-account opnieuw inschakelen?

Je kunt je account opnieuw inschakelen door onze instructies te volgen om te bevestigen dat je oud genoeg bent. Je zult deze instructies zien verschijnen wanneer je je opnieuw probeert aan te melden bij je account.

Er zijn momenteel twee manieren om je leeftijd te bevestigen. Je kunt een ondertekend formulier insturen via e-mail of fax met een kopie van je huidige, officiële identiteitskaart of paspoort waarop je geboortedatum staat vermeld. Je kunt ook een kleine transactie uitvoeren (0,30 USD) met een geldige creditcard.

Als je onder de 18 jaar oud bent, moet je ouder of voogd deze bevestiging namens jou indienen.
Waarom vraagt Google mij om een creditcard of een kopie van een officiële identiteitskaart? Hoe wordt deze informatie gebruikt?

Wij vragen je een kleine transactie uit te voeren met een geldige creditcard of om een kopie van een officiële identiteitskaart ter identificatie van je geboortedatum. Als je kiest voor de optie een kopie van je officiële identiteitskaart in te sturen, wordt deze kopie vernietigd nadat we je geboortedatum hebben geverifieerd. We gebruiken deze informatie alleen om je geboortedatum te bevestigen en je account te herstellen.

Als je kiest voor de optie van een transactie met een creditcard, vragen we een kleine vergoeding (0,30 USD) om te bevestigen dat de creditcard actief is en een vergoeding kan accepteren We bewaren deze gegevens voor zover het nodig is om aan de wettelijke eisen voor een transactie per creditcard te voldoen. Daarna worden de gegevens vernietigd.

Hoe controleer ik de status van mijn verzoek?

Je kunt naar www.google.com/accounts gaan en proberen je aan te melden bij je account. Als je account niet gedeblokkeerd is, word je teruggestuurd naar de pagina voor de verwerking van de correctie van je geboortedatum en waarop je ook de huidige status van je vorige verzoeken vindt, indien beschikbaar.

Opmerking: als je ervoor kiest je leeftijd via een creditcard te bevestigen, kun je 15 minuten nadat je een correctiepoging hebt gedaan naar www.google.com/accounts gaan om te zien of je inzending is verwerkt.

Hoelang duurt het voordat Google mijn account opnieuw heeft ingeschakeld?

...