Kan iemand mij vertellen wat 'embedden' betekent en wat je er mee kunt doen? Je ziet het als je b.v. een uitzending bekijkt op b.v. Uitzending gemist'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
13K

Antwoorden (3)

Op een forum of op je eigen website kun je een soort link plaatsen naar een filmpje op youtube of iets anders, en dat verschijnt dan als een klein voorbeeldschermpje van dat filmpje. Het is dus echt mooier en groter en vooral duidelijker dan alleen een linkje. Het heeft echt wel een meerwaarde.
Als je er op klikt, kom je direct op dat filmpje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Embedded system

Een embedded system (ook wel ingebed systeem of geïntegreerd systeem) is een elektronisch systeem (hardware én software) dat is geïntegreerd in gebruiksartikelen of apparaten, met de bedoeling deze een vorm van intelligent gedrag te bezorgen.

De essentie van een embedded system is dat er software zit ingebed in een hardware-apparaat. Voorheen had je elektronische meet- en regelsystemen die geheel uit hardware bestonden.

Bij een embedded system neemt software een gedeelte van deze elektronische meet- en regeltaken over. Doordat de software eenvoudig vervangen kan worden, is het apparaat flexibeler aan te passen aan toekomstige eisen.

Een algemeen embedded system bestaat uit een sensorgedeelte dat de omgeving waarneemt, een communicatiegedeelte dat de waargenomen informatie doorstuurt naar een informatieverwerkend gedeelte (processor en software),

en een actuatorgedeelte dat het gedrag van de omgeving (waarin het systeem is ingebouwd) aanstuurt op basis van de beslissingen genomen door het informatieverwerkend gedeelte........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit antwoord iets verheldert...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je de vraag eerst goed gelezen had, had je niet het eerste de beste google resultaat als antwoord geplakt
Embedden is in dit geval het integreren van een (deel van) van een externe webpagina in een eigen webpagina (of email). Bijv. een filmpje van Youtube toevoegen aan de eigen website (zoals je vaak hier bij GV ziet), zodanig dat het lijkt dat het filmpje onderdeel is van de eigen pagina.
De betreffende HTML-code wordt meestal aangeboden door de externe website zelf (in dit geval Youtube).