Waar sluit je een Wifi Modem op aan ?

Waar moet ik die op aansluiten ? aan de telefoon stekker of gewoon normale stekker ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een normale stekker? UTP kabel (CAT 5 bijv.?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normale stekker bedoel ik gewoon eentje waarbij je zeg maar ook de radio op aansluit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat maakt het duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij bedoelt een coaxkabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heeft hij waarschijnlijk internet via de kabel.

Antwoorden (2)

Het modem sluit je aan op het binnenkomende signaal van de telefoon, meestal in de meterkast. Als het goed is heb je een kastje ontvangen van de provider die je op dat isra (zo heet dat) punt aansluit. Tussen dat kastje en je modem komt een utp netwerkkabel. VOor de voeding van je modem stop je de stekker in een gewoon stopkontakt.
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
UTP-kabel? Ben je niet in de war met telefoonkabel, of is het tegenwoordig weer anders? Met kabel internet is het iig niet met UTP.
paulus811
12 jaar geleden
ik heb internet via de telefoonaansluiting en daar heb ik een kastje bij (splitter heet het geloof ik). De ingang van dat kastje zit op het isra punt, de twee uitgangen zijn voor het modem en de telefoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik bedoel is dat je netwerk kabel(cat5/rj45) zegt waar het volgens mij telefoonkabel(cat3/rj11) is. Pas vanaf je ADSL modem naar je PC/router ga je met netwerkkabel(cat5) aan het werk. Netwerkkabel en telefoonkabel lijken op elkaar alleen is de aansluiting van telefoonkabel vierkanter.
paulus811
12 jaar geleden
MrTomaat, eerste wat ik vanavond doe als ik thuiskom is de meterkast induiken. Die twee lijken idd erg op elkaar en het is al weer enkele jaren geleden dat ik die boel heb aangesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de boel nog verder te verwarren; je kabel tussen splitter en isra is ook utp, maar geen ethernet kabel. Tussen splitter en router zit soms een utp cat5, soms een cat3 (telefoonkabel).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, mijn eerste reactie is al fout een telefoonkabel is ook een UTP kabel eigenlijk, alleen denk ik (weet ik niet zeker) dat mensen als ze utp kabel zeggen altijd cat5 of hoger bedoelen.
Ik hoop dat je het echt over een modem hebt met wifi functionaliteit ingebouwd.

Deze sluit je of aan op de verdeelkast(meestal in de gangkast) van je ADSL met telefoonkabel, of aan het verdeelkastje van je kabel maatschappij met coaxkabel (degene met schroefdraad, dus meestal anders dan die je in je radio stopt). De vraag is dus of je kabel(ziggo/upc) of ADSL(KPN/Tele2/??) hebt.

Toegevoegd na 2 uur:
Plaatje 1 moet je de onderste aansluiting hebben voor ADSL.
Plaatje 2 is coax voor kabelmodem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
yep, bij kabelinternet is de aansluiting inderdaad anders. Dat moet gast nog maar even melden dan.