Wat voor tips helpen om je internet sneller te maken?

Ik heb een paar probleempjes op me PC. Hij komt uit 2007 en sinds een half jaar nu is internet heel langzaam. We downloaden af en toe muziek en kijken naar arabische sites die illegaal zijn om voetbal uit de premier league te zien...Ook spelletjes sites.

Maargoed mijn internet is nu dus langzaam, als je op aanmelen bij hotmail klikt en je drukt enter dan zoekt hij niet, op facebook duurt het 5 minuten om de pagina te laden, op youtube en gmail heb ik het zelfde als hotmail: hij zoekt niet. En als ik op ''vorige'' klik dan moet ik de pagina vernieuwen en dan komt hij pas.

Mijn snelheid is: 54,0 Mbps.

Hebben jullie tips/advisen die mijn PC repareren en versnellen. Ik ben al naar een internetcafe geweest die hebben het al 2/3x gemaakt maar zonder resultaat. Alle tips zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Je PC opzicht is nel genoeg om een snelle internetverbinding te garanderen.

Het ziet er naar uit dat een proces of programma de zaken vertraagd ook kan het zo zijn dat je pc is overgenomen door derden die via jouw pc spam en dergelijke versturen en zo je pc onnodig belast. Dit alles is vanaf hier natuurlijk niet te zien.

Wat jr zou kunnen doen is CCleaner draaien (dit programma vindt je gratis op internet). Als dit niet werkt kun je overwegen de pc opnieuw te formateren en het besturingssysteem opnieuw te plaatsen, als je zover wilt gaan raad ik je wel aan eerst een backup te maken zodat je altijd nog terug kunt naar de oude situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-schijfopruiming
-defragmentatie
-gooi prog die je niet gebruik eraf
-download en draai Ccleaner op je pc
-download en draai-tune up utilities op je pc
-breid je geheugen uit
-prog zijn te downloaden op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Download CCleaner via: http://www.piriform.com/ccleaner

en download Defraggler via:
http://www.piriform.com/defraggler

Installeer beide programma's (ze zijn gratis) en voer ze uit. Het gebruik ervan spreekt voor zich.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik CCleaner niet alleen om op te ruimen maar ook om de programma's die altijd opstarten (bij gereedschap/opstarten) te bekijken en eventueel weg te halen. Kan ook met msconfig trouwens. En defragmenteer je schijf. Gebruik daarvoor Auslogics Disk Defrag. Daarmee kun je ook je schijf optimaliseren. Programma's weggooien help niet zoals wordt gesuggereerd.
Gebruik de taskmanager om te kijken wat er zoal draait.