Internet op mijn Acer aspire one werkt niet

Ik heb gisteren een Acer aspire one gekocht (2e hands)
Als ik nu op browser, of wat dan ook wat met internet te maken heeft (hotmail oid) gebeurt er niks.. terwijl dit wel bij bijvoorbeeld tekstverwerker gebeurt.

Wat kan ik hier aan doen?

Toegevoegd na 30 minuten:
EDIT:
vergeten toe te voegen dat het internet gewerkt heeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nooit meer 2de hands computers kopen. En nu die hele hap formatteren en Windows of Linux helemaal opnieuw installeren, plus alles wat je nodig hebt van je pc. Schone doorstart !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die tekstverwerker staat op je pc, dus die kan je zo openen, geen probleem. Maar als je een computer koopt (nieuw of 2ehands, maakt niet uit), kun je natuurlijk niet meteen internetten. Er zal eerst een verbinding tot stand moeten worden gebracht met je provider. Dan moet je gegevens invullen die je van die provider krijgt. Een verbinding maak je dan via internetopties in het configuratiescherm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, hier komt een 10 stappenplan.
Hoe wil je internetten, draadloos of met een draad?

Ga naar Start->Uitvoeren, tik in CMD en tik in het zwarte venster in:
IPCONFIG /ALL
Wat zie je allemaal?
Wordt vervolgd.
AWM
14 jaar geleden
Heeft het internet gewerkt bij je thuis of nog bij de verkoper ? dan is het waarschijnlijk een kwestie van even je netwerk kaart opnieuw instellen.
Je kan in apparatenbeheer even de netwerkkaart
verwijderen even opnieuw opstarten en dan vindt xp je netwerk kaart weer met verse instellingen dan is het wellicht makkelijker om verbinding te maken.

ook is het mogelijk dat je provider nog niet bekend is met het mac adress van je laptop
een reset van je modem van je provider kan ook helpen
probeer dat eerst voordat probeert je netwerk kaart te verwijderen. evne modem 30 sec uit doen

en voor het geval dat je draadloos werkt
waarschijnlijk moet je dat toch even de instellingen van je draadloze route nakijken.
dat doe je toch het handigste met draad voordat je overschakelt op draadloos
capthavoc