Hoe kan ik met internetcafé-pc via camera Velleman CAMIP5,verbonden met modemrouter Ziggo CiscoEPC3925,thuisnetw.mijn woonkamer zien, als beveiliging?

Ikwil op vakanie in Frankrijk in met een willekeurige pc in mijn woonkamer kunnen kijken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

het handigste lijkt mij je cam constant te streamen via een website ?
Wat ook handig kan zijn is Teamviewer om op afstand je pc te bedienen
internet cafe zijn niet bepaald geschikt daar hebben ze veel poorten afgesloten maar het hoeft niet fout te gaan
maar een standaard verbinding moet lukken
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahhh jij was 20 sec eerder :D
capthavoc
12 jaar geleden
dat wordt moeilijk aangezien je achter een router zit in een netwerk waarbij de pc on het zelfde netwerk zit lukt dat wel maar niet van wisselende pc.s buiten het netwerk
tenzij je hem via een pc routert aangezien die meer mogelijkheden en bediening mogelijkheden heeft
je kan wel poorten op je route openzetten maar veilig is dat zeker niet
en volgens mij geen mogelijkheid voor een ww tenzij er software bij koopt ? of hebt gekregen
dus het is beter het via een pc te regelen
Ik weet niet precies wa je bedoelt maar als je vana ergens anders op e pc wilt inloggen moet je gewoon teamviewer downloaden. Dat is super simpel en je kan gewoon vanaf elke computer waar je je tea
Viewer ww invoert op je pc maar dan moet deze pc wel aanstaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Webcams plaatsen ed, de benodigde software en zorgen dat je t IP adres weet en verbinding zien te krijgen je provider kan je meer vertellen over verbinden (icm veiligheid)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stappen plan:
- installeer je CAMIP5
- zorg dat je de beelden op je eigen computer kunt zien
- zet je username & password!
- noteer het ip adres van de camera [dat kun je vinden in de meegeleverde software]
- noteer het poort nummer [standaard 85]
- open de interface van je internet modem
- forward port nummer [standaard 85] naar het ip adres van je router [dat adres heb je een paar stappen geleden genoteerd]
- browse naar whatismyip.com
- ga naar een internet cafe en tik het ip adres dat je zag op whatismyip.com met daarachter :85 [dus zoiets als: 65.34.23.65:85
- geniet van je beelden.
Hier nog de handleiding als extraatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
werkt dat door de router heen naar je 192 adres ?
van je ip cam ?
ik zou het zeker even uittesten met een pc buiten je eigen netwerk
Ik heb het trouwens ook even met teamviewer geprobeerd om mijn eigen netwerk
met picasa als webcam proggie het werkt leuk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat werkt. Jouw modem vertaalt het 192.168 adres. Dat heet NAT.