Als ik op internet zit, zijn er in de tekst opeens woorden met een hyperlink, hoe krijg ik deze weg?

Als ik dan met mijn muis over dit woord ga, komt er een advertentie. Dit is erg irritant, dus hoe komt dit en hoe krijg ik dit weg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Sommige websites maken op hun website gebruik van zogenaamde 'in-tekst-advertenties (ook wel 'text enhance)':'

Na het laden van de pagina wordt het artikel door een script gehaald en wordt er gezocht naar woorden die gekoppeld kunnen worden aan advertenties. Deze woorden worden vervolgens dubbel onderstreept (behalve in Chrome daar enkel onderstreept) en getoond in de kleur groen. Per pagina worden er maximaal 5 woorden aan advertenties gekoppeld. Wanneer je over zo'n woord heen gaat, verschijnt er een pop-up (zie afbeelding).

Door het klikken op het ‘vraagteken’ in de pop-up is het mogelijk om deze niet meer te laten tonen maar hou er wel rekening mee dat nu het gebruikte IP-adres geregistreerd staat bij deze ‘Opt-out’ dus dit is niet de beste manier om verlost te raken van deze advertenties.

Toegevoegd na 1 minuut:
Controleer dus uw add-ons, extensies of plug-ins en en indien het probleem dan nog steeds niet is verholpen raad ik u aan het onderstaande stappenplan te volgen.

http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=206&t=3904

Het is namelijk goed mogelijk dat uw computer is geïnfecteerd, want vaak is de plug-in ‘Codec-C’ of ‘Codec-(x)’ de boosdoener die geclassificeerd staat als malware zijnde.