waarom doet facebook het op m'n laptop niet?

Ik heb net een nieuwe laptop maar als ik op facebook ga is hij heel sloom en ik kan geen verslagen van andere mensen zien en als ik op mijn profiel klik gebeurt er niks en op andere dingen reageert hij ook niet. Op mijn computer doet facebook het wel gewoon en andere site's op m'n laptop doen het wel. Iemand een idee hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien ligt het aan flashplayer ? Weet niet of je die al op je laptop heb, maar anders kan het daar misschien aan liggen. Wat ook kan is het verschil of je google crome, of internet explorer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al google chrome geprobeerd maar daar doet hij ook raar, maar dat van flashplayer zou best kunnen! bedankt

Antwoorden (1)

Nieuw alszijnde uit de shop, dan zou ik na een goede backup eerst eens beginnen met het updaten van zowel windows en de eventuele drivers.
Daarna beginnen met installeren flash en silverlight.
Als het helpt is een tweede, maar dan heb je je software in iedergeval goed voor elkaar.

Mijn ervaring is dat mensen te vaak afgeven op hun laptop en dat dit vaak niet terecht is.
veelal zijn dergelijke zaken terug te leiden aan verouderde drivers ( met name het netwerk gebeuren ) en de wifi verbinding zelf.

Een computer en zijn verbinding is zo snel als het langzaamste onderdeel.
Een draadloos verbinding is niet te vergelijken met een bekabelde verbinding, maar men doet dat vaak wel.
Er zijn veel factoren die een dergelijke draadloos netwerk kunnen storen, van een magnetron tot aan het staal in het beton van het plafond, van een speelgoed autootje tot het netwerk van de buren.

Maar facebook, met name de spelletjes geven zowiezo al een behoorlijke belasting op een draadloos netwerk.

Waar je mee kunt gaan spelen als je alle updates e.d. hebt gedaan is met de positie van je router of van je laptop, soms is het wisselen van kanaal op je router al voldoende.
Kijk ook eens of de voedingskabel van de router niet om de antenne is geslagen, dit kan het signaal tot soms wel op de helft drukken.

Met dergelijke zaken is het altijd trial and error, ofwel probeer van alles en behoud het beste.