Hoeveel verlies aan downloadsnelheid kan ik max.hebben als ik mét router wil downloaden?

Zonder router heb ik altijd de maximale downloadsnelheid maar als ik er een router tussen zet en hier alleen de PC op aansluit krijg ik er max. 2/3 van de snelheid uit aan downloadsnelheid.Kan ik hier zelf iets aan te doen/verbeteren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn je kabels en router wel geschikt voor de snelheid? Zijn je kabels minimaal cat5e en is router geschikt voor 1000 mbits?

Het beste antwoord

Er is geen verlies in jouw geval, men spreekt van 'latency' of vertraging als je meerdere routers in de keten opneemt, dus bijvoorbeeld een eigen router achter die van de provider. In dit geval geldt, hoe duurder en sneller een router is, hoe kleiner de latency...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een router zou geen verschil moeten maken.

Ik denk dat je bedoelt dat je draadloos gebruikt wanneer je je router gebruikt. Draadloos is minder betrouwbaar dan een kabel en daardoor minder snel.

Of je bedoelt in plaats van een router, een hub/switch die verouderd is en niet meer dan 10 Mbps aankan.