Hoe voorkom ik dat het geheugen van Firefox vastloopt?

Als ik een tijdje met Firefox bezig ben wordt hij op een gegeven moment steeds trager en loopt hij vast. Als ik dan bij Windows taakbeheer kijk staat het geheugen verbruik op ongeveer 1399.000 kB.

Is er niet een add die het vollopen van het geheugen voorkomt?
Of waarmee je met één druk óp de knop het geheugen kan legen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Een hoog geheugengebruik van Firefox heeft meestal te maken met de addons. Of je hebt er heel veel tegelijkertijd draaien of er zit een minder netjes geschreven exemplaar tussen. Begin eens met al je addons uit te schakelen om ze daarna weer stuk voor stuk aan te zetten. Je merkt dan vanzelf welke de boosdoener is.

Toegevoegd na 2 uur:
Om de addons uit te schakelen: ctrl+shift+a of beeld>>addons.
Hier kan je iedere addon afzonderlijk uitschakelen. Let wel op de je hem uitschakelt; niet verwijderd of de-installeert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien even zeggen waar men moet zijn om de addons uit te schakelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ctrl+shift+a zoals gezegd (in firefox!) en dan kun je links op add-ons klikken waarna je ze ziet.