Hoe maak je een YouTube video populair?

Hoe maak je een video op YouTube nou echt populair? En hoe stijgt je video in de zoekresulaten van YouTube, let op: de zoekresultaten van YouTube, niet op Google.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.8K

Het beste antwoord

Om je video te laten stijgen in de zoekresultaten van YouTube zelf, moeten veel mensen het aanklikken. En het filmpje een aanbeveling geven (de sterretjes).

Hoe kan je dat doen in drie stappen?

1. Zorg voor relevante trefwoorden (tags) in de beschrijving van je filmpje en in de tags.
Zorg ook voor een aantrekkelijk plaatje/image dat wordt weergegeven voor jouw filmpje.

2. Zoek andere filmpjes die te maken hebben met het onderwerp van jouw filmpje en die heel populair zijn. Schrijf een reply op dat populair filmpje en post een video-reply: jouw eigen filmpje. Zo leid je de kijkers van de topfilmpjes ook naar jouw filmpje!

3. Vraag in de beschrijving van jouw filmpje en in een reply die je zelf schrijft dat mensen hun mening/waardering geven op jouw filmpje door de sterretjes aan te klikken. Hoe meer dat gebruikt wordt, hoe belangrijker jouw filmpje voor YouTube.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zoveel mogelijk tags invullen.Alles wat er ook maar een beetje mee te maken heeft als tag invullen.Daarnaast nog een leuke nieuwschierig makende omschrijving en je bent al een heel eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar doe je dat? Tags invullen? Hoe werkt dat dan? (Ik weet het echt niet en maak ook wel es filmpjes voor joeptoep)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Handige tip van die tags. Hoop dat het ook echt werkt. En een nieuwsgierig makende titel is inderdaad essentieël om een paar youtube views te genereren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aha. Moet je dan zelf een woord daarvoor verzinnen? Want ik vul daar altijd maar iets in maar wist niet dat dat een 'tag' was? Ik leer hier echt veel op deze site... Thanks!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tags zijn zoektermen.Stel je upload de videoclip Beat It van Micheal Jackson. dan kun je bij Tags invullen: Beat It ,Micheal Jackson, videoclip.Als de zoeker dan Micheal Jackson invult krijgt hij jouw video te zien bij zijn resultaten. Je kunt bij diezelfde clip ook Alfed J kwak invullen als tag dan krijgt diegene die een video van Alfred J kwak zoekt ook een video van Micheal te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slimmmmmmm ;)
Dat is een goede vraag.
Ik denk dat je het echt moet hebben van mond op mond reclame.
Promoot je filmpje bijv. op Hyves, en promoot het bij collega's en vrienden en familie.
Als je filmpje leuk genoeg is en mensen aanspreekt dan zullen deze mensen het doorvertellen.

(Als je het ruim hebt en heb je geld over dan kan je ook zendtijd kopen, dan kan je reclame op tv maken, maar dat is meteen weer erg vergezocht)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ervoor zorgen dat bekende sites een linkje willen plaatsen naar jouw youtube filmpje. Gebruik de tags zodat je filmpje makelijk wordt gevonden.
Maar de basis is natuurlijk een echt bijzonder, ontroerend, prachtig filmpje. Vaak zal een item dat echt opvalt zichzelf verder doen uitrollen op het wereld wijde web. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zorgen dat je in het voorbeeld plaatje (zeg maar die preview) een naakte vrouw hebt staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, daar bereik ik lang niet iedereen mee. Sterker nog, zo sluit je bepaalde groepen mensen vooraf al uit. Naja, wel een grappige comment.
Vrienden/abbonees laten weet dat je een nieuwe youtube video hebt. en bij andere populaire videos een link neerzetten bij reacties van je video.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je filmje wordt gefavt door mensen met veel vrienden en subscribers. Op youtube zijn er mensen die filmpjes verzamelen van een bepaald onderwerp. Als jouw filmpje daar bij staat dan heb je kans dat mensen je filmpje gaan zien. Zorg dan wel dat je een goed en boeiend filmpje maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vul zoveel mogelijk tags in, let wel op dat je passende tags gebruikt, van een lijst met de meest gebruikte termen word je vaak niet erg populair.

Neem een korte duidelijke titel met Hoofdletters Vooraan Ieder Woord, dit laat je titel opvallen in listings.

Om hoog in de zoekresultaten te komen moet je moeite doen, plaats je link op zo veel mogelijk websites die overeenkomsten hebben met jouw video, niet spammen dus maar bijdragen leveren aan die sites, zo word je bekend en populair waardoor je wel snel stijgt in de resultaten.

Natuurlijk is linken op je twitter, facebook of hyves ook een van de belangrijke linkpagina's, vergeet ook vooral http://nujij.nl niet.

Een hele handige truuk om goed gevonden te worden is om wat uurtjes te googlen naar "gratis url redirector" "free url redirector" "website redirector" en maak wat accounts aan bij verschillende redirect services, deze diensten bieden de mogelijkheid om een extra web adres aan je site of pagina toe te voegen, deze adressen kun je vervolgens weer registreren bij google, ask, yahoo, bing en andere zoekmachines wederom van veel tags en uitleg voorzien en de rest gaat vanzelf.

Tip: neem een nieuw of wegwerp email adres voor het registreren bij redirect services en zoekmachines want dat je spam gaat ontvangen is een feit !!!!!

Aanrader is Jayde redirect services; http://iscool.net

SUCCES!!!!!