Wat is het probleem : Server niet gevonden ?

Vorige week heb ik op mijn pc [xp] Mozilla Firefox laten instaleren : maar nu heb ik geregeld een probleem als ik een pagina aanklik dan krijg ik te lezen : Firefox kan de server op www.goeievraag.nl niet vinden en daaronder staat opnieuw proberen lukt ook niet . Dan klik ik op pagina vernieuwen dan krijg ik pas de pagina . Help wat is het probleem en graag met uitleg: Omdat zulke problemen oplossen niet mijn ding zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
4.8K

Het beste antwoord

Je kan proberen het internet zelf opnieuw te installeren..je hebt hier ongeveerd 15,0000,000,000 cdtjes voor nodig...

insert disc1 to continue

nee zonder gekheid dat kan meerdere dingen betekenen

- je hebt per ongeluk een proxy ingesteld (zie settings)
- je hebt een frewall draaien (windows firewall/personal firewall)
- je hebt een virusscanner geinstalleerd die teveel blokkeert
- goeievraag was even onbereikbaar (lijkt me onmogelijk ;)

Als je het op datzelfde moment probeert met IE lukt het dan wel?

Zo ja dan is het een kwestie van de cookies te verwijderen...nee niet de koekjes die al jaren in de koektrommel liggen...maar cookies. Probeer eens je history te legen... nee niet je eigen geschiedenis...geschiedenis van de browser!

Ik heb zelf ook firefox draaien zonder problemen verder

Toegevoegd na 1 minuut:
overigens uitgaande van het feit dat je verbinding ok is..

dit kan je als volgt testen
ga naar start, uitvoeren/run
tik in het zwarte scherm ping www.goeievraag.nl
krijg je dan iets terug?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn meerdere site`s met wie ik het zelfde probleem heb .

Andere antwoorden (1)

Als het probleem zich voordat vlak nadat u de computer heeft opgestart, zou het kunnen zijn dat uw computer nog bezig is met het maken van verbinding met internet.

Even later, als u dus op pagina vernieuwen drukt, is verbinding wel gemaakt en lukt het dus wel om de site te openen.

Heeft dan niet met firefox te maken, maar met de snelheid van uw computer en modem.
AlphaLimaSierra