Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe reset ik mijn internetverbinding?

Ik ben zo dom!
Ik ben dus aan het rotzooien met portforwarden voor die *** (<--- dit mag toch op Goeievraag.nl?) bukkit servers van minecraft. Liggen nu al mijn verbindingen eruit, (nou ja, alles behalve de browser zelf) nu is mijn vraag.
Hoe reset ik mijn modem op de juiste manier? (EMV3200)
Hoe reset ik mijn router op de juiste manier?(EM4200)
Hoe reset ik mijn firewall zo, dat ik opnieuw waarschuwingen krijg. (alsof ik honderden configuraties en poorten uit mijn hoofd weet...)
DUS NIET alles leeg maken en dan nog verder in de problemen komen.
Hoe reset ik andere internet configuraties op mijn computer zelf op de juiste manier zodat alles weer vanzelf verbind met hier en daar een firewall waarschuwing?
En hoe reset ik mijn wifi??? Ik heb mijn modem al gereset maar nou heb ik wel internet (LAN) maar geen WIFI (heet dit WAN?).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een manier van resetten zonder alle instellingen te verliezen is alles uitzetten door de stekkers eruit te trekken, enkele minuten te wachten en dan alles weer in te pluggen.
Overigens hebben routers en modems vaak een resetknopje, maar uitzetten helpt ook.

De andere optie is alles terugzetten naar fabrieksinstellingen , maar dan moet je van alles ook weer en setup doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gebruik van het resetknopje en gewoon uitzettten heeft nite hetzelfde effect. Dat eerste zet namelijk ook de fabrieksinstellingen terug en wil je alle gewijzigde instellingen verwijderen zoals de vs aangeeft moet je dat wel doen en zal gewoon uitzetten niet helpen!

Andere antwoorden (2)

RTFM. Ofterwijl. Read The F****** Manual. Hier staat alles in wat je nodig hebt.

Zoekende op het door jou opgegeven model, gaat het over een ziggo modem. PDF met manual hier:
http://www.vandersmitte.eu/wp-content/uploads/2010/02/EVW3200.pdf

Kom je er echt niet uit. Bel dan de klantenservice.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb je sitecom router?
in de meeste gevallen zit er bij je router een handleiding.
ik heb nu 2 routers gehad en bij beide was de oplossing heel simpel: de knop die op je router zit 15 seconden ingedrukt houden.

hoop dat dit helpt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding