hoe een 2e wifi repeater installeren?

Ik heb 1 wifi repeater op de 1 etage van mijn huis en deze stuurt het wifi signaal van mijn kpn experia box netjes door naar zolder aan de kant van het huis waar de repeater staat alleen aan de andere zijde waar ik slaap heb ik toch veel minder goed bereik daarom heb ik een 2e wifi repeater gekocht deze heb ik al via de normale weg geinstalleerd via de laptop en een keer via het wps knopje op beide repeaters bij het installeren via de laptop word het signaal alleen maar slechter en via het wps knopje dan zie ik mijn 2e repeater via ssinsider dat hij niet het goede signaal pakt en telkens wegvalt wie kan mij hiermee helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
7.7K

Antwoorden (1)

Je kan beter een home plug kopen en die op de plaats leggen waar je meer bereik nodig hebt. Koop dan een nieuwe wifi router en je probleem is opgelost.

Wil je toch met een 2e repeater werken zul je de 2e repeater op de 1e repeater moeten installeren. Dit gaat echter wel ten koste van de snelheid en stabiliteit. Het configureren gaat net als bij de eerste repeater. Je pakt gewoon het netwerk dat je ziet waarvan je het meeste bereik hebt.

De eerste optie is velemalen makkelijker. Eerste kastje bij je KPN box. utp der tussen. Tweede kastje naar de plaats waar je bereik nodig hebt. Nieuwe router der op knallen. set-up doorlopen en klaar is kees.

GrtZ..