Waarom valt mijn draadloos internet telkens weg?

Ik heb een laptop en daarop zou ik een heel goede hardware voor moeten hebben om internet connectie te maken. Dit had ik speciaal gekozen toen ik mijn laptop had samengesteld.

Voorheen ben ik nooit last gehad van internet die wegvalt. Maar de laatste tijd komt het probleem steeds vaker voor. Mijn internet valt helemaal weg, terwijl de internettoegang's-icoon mij vertelt dat ik gewoon internetverbinding heb.

Vooral als ik aan het downloaden ben dan valt mijn internet voortdurend weg. Ik heb zelf al een oplossing proberen te zoeken, maar tevergeefs. Zelf kom ik er niet uit.

Als het internetverbinding van mijn laptop wegvalt, dan hebben mijn ouders, met hun iPhone/ iPad en computer er geen last van. Het probleem lijkt zich alleen op mijn laptop te komen.

Kan iemand mij met dit probleem helpen?

Mijn provider is KPN en we hebben glasvezel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Een haperende draadloze verbinding kan een groot aantal oorzaken hebben. Zo kan het liggen aan de plaats waar je router staat (dichtbij de grond, in een hoek van het huis, tussen betonnen muren) maar ook kan het liggen aan de draadloze adapter in je laptop. Probeer anders eerst om je router opnieuw op te starten om te zien of dat het probleem oplost. Dan geef je je router een nieuw plekje. Werkt dat alletwee niet dan kun je altijd nog proberen om je laptop opnieuw te instelleren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De router ligt inderdaad in de hoek van de woonkamer op de grond. Het enige tegendraadse in dat geval is dat ik ook in diezelfde hoek van de kamer zit op de bank. De router ligt meestal dus 1 meter van me vandaan. De bank ligt dan wel tussen de router en mijn laptop. Alleen in dat geval begrijp ik niet waarom mijn mobiel, en die van mijn ouders wel gewoon connectie kunnen maken. Wat betreft mijn draadloze adapter. Dit is een Killer Wireless-N 1103 Network Adapter.