Hoe kom ik op http://192.168.1.1?

Ik wilde graag mijn wifi-apparaat instellen, en in de handleiding staat dat ik dan naar http://192.168.1.1 moet gaan en wachtwoorden en gebruikersnamen invullen etc. Ik kom echter niet op deze link!
Iemand een idee hoe ik daar wel op kan komen?
Alvast hartstikke bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
78.7K

Antwoorden (3)

Via de internetbrowser kun je het apparaat als het goed is benaderen. Het enige wat je hoeft te doen is 192.168.1.1 in te typen daar waar je normaal een internet adres intypt. Als het goed is kom je dan op het menuscherm van het apparaat. Als dit niet werkt moet je het even zeggen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste,

Het kan zijn dat de router niet op 192.168.1.1 te bereiken is.

Wat je moet doen is het volgende:

Klik op Start -> Uitvoeren -> CMD
Er opent zich nu een zwart schermpje (DOS Box)
Typ hier: IPCONFIG

Er zullen dan allerlei stukken teskt tevoorschijn komen, waar je naar op zoek bent is "Standaard Gateway" dit kan 192.168.1.1 zijn maar ook 192.168.2.1 of 192.168.1.255 o.i.d.

Om jou router te bereiken moet de computer aangesloten zijn aan de router en moet je het Standaard Gateway adres invullen in je browser, hier wordt je dan gevraagd in te loggen, als het goed is staan de login details op de router zelf of in het boekje.

Veel succes! Mocht het niet lukken laat het dan even weten dan kijken we hoe het wél gaat lukken :).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord voor op windows is eigenlijk al gegeven. Als je op een mac dit probleem hebt, dan moet je Terminal openen en dan "netstat -a" intypen. Kijk dan naar de default gateway IP adres. Dat is het ip adres van je router. Dan weet je waar je moet inloggen.