Hoe stop je bewegende .gif plaatjes?

Vroeger drukte je gewoon op Esc en dan stond het plaatje stil maar dat werkt niet meer.
Voorbeeld: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/06/nos_en_nrc_janken_om_gay_villa.html

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
6.4K
Amadea
9 jaar geleden
Blokkeren met Adblock Plus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ABP heb ik voor de reclame maar ik bedoel de bewegende avatars.
Amadea
9 jaar geleden
Met APB stop ik alle irritante bewegende plaatjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
APB ken ik niet, heb je daar een linkje van?
Amadea
9 jaar geleden
Verkeerde lettervolgorde, ik bedoel gewoon Adblock Plus en dacht jouw afkorting te hebben overgenomen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met ABP stop je ze niet zozeer, als dat je ze volledig weghaalt. Maar dat kan ook een oplossing zijn. Als je een niet bewegend plaatje over wil houden lukt dat niet met ABP dacht ik. Als je het hele object wil verwijderen:
Rechtermuisklik>AdBlock>Block this ad.

Het beste antwoord

Als je firefox gebruikt kun je gebruik maken van SuperStop. Je stopt ze dan met Shift+Esc
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ha, dat werkt!

Andere antwoorden (2)

Dat is afhankelijk van welke browser je gebruikt. In Internet Explorer, Opera en Firefox kun je je instellingen wijzigen die de animaties stoppen. Met Safari en Chrome is het sowieso niet mogelijk tenzij je een extensie downloadt. De links geven een uitleg over beide handelingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat komt omdat die klungels die browsers ontwikkelen voor jou beslissen wat handig is en wat niet. Chrome heeft de stopknop weg gehaald. Esc en de stopknop in IE werken namelijk wel gewoon om de gif te stoppen. Ze stoppen echter geen flash animaties.

Om gifs te stoppen moet je bepaalde instellingen, of scripts installeren heb ik gelezen.
Voor Chrome:
https://chrome.google.com/webstore/detail/gif-jam-animation-stopper/bclnijbemellankmoaafepibbboobalb

Voor firefox:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/toggle-animated-gifs/