is ook spotnet illegaal?

Sinds er een download verbod is vraag ik mij af of ook spotnet illegaal is.
Spotnet werkt namelijk via mijn provider (xs4all) en dus betaal ik er wel een soort van voor

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
5.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Spotnet zal niet illegaal zijn.
De content dat je eventueel download wel.
Info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spotnet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies. Zo is uTorrent ook legaal, in mijn ogen piratebay ook, maar een bestand als The Hobbit 1080P.MKV wat je er op downloadt niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat je ervoor betaalt staat los van alles. Als er iets wordt gedownload waar rechten op zitten via nieuwsgroepen krijgen de rechthebbenden geen vergoeding.
gvrox
9 jaar geleden
Wat xs4all aanbiedt bij de duurdere abonnementen is spotify, bedoel je dat wellicht ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vermoed de nieuwsgroep Usenet gvrox (welke Spotnet gebruikt).
Maat ook hiervoor geld dat het niet illegaal is tenzij je illegaal content download.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Usenet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.xs4all.nl/klant/experimenteel/newszilla/
gvrox
9 jaar geleden
Ah, ik wist niet dat Spotnet (wel van gehoord maar nooit zelf gebruikt) via Usenet werkte, nu snap ik de opmerking van de vraagsteller pas over dat het "via de provider" gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Downloaden met Spotnet is legaal Een laatste voordeel van het downloaden via Spotnet is het feit dat je in principe legaal aan het downloaden bent. In Nederland is het downloaden van films, tv-series en muziek legaal zolang je niet meewerkt aan de verspreiding van de films en tv-series die je download. Als je download via Bittorrent werk je automatisch mee aan de verspreiding en dat is dus wel illegaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is oud nieuws. Sinds april dit jaar. http://www.telegraaf.nl/digitaal/22494897/__Downloaden_nu_echt_illegaal__.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens is Spotnet dus nog steeds niet illegaal, het gebruik ervan in de meeste gevallen wel.

Het beste antwoord

Spotnet is illegaal, het is zonder betalen aan films/series/games komen. Maarja, jij als eindgebruiker zal hiervoor niet gepakt worden, dit is niet interessant. Als je iets graag wilt hebben en niet illegaal wil zijn ga dan naar bijvoorbeeld Netflix.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je betaalt waarschijnlijk voor een nieuwsgroep-account. Dit is niet illegaal. Spotnet biedt daarentegen (verwijzingen naar) voornamelijk illegale content aan. Daarom wordt dit (net zoals bij bijvoorbeeld the Piratebay) gezien als illegaal. Je kan met een nieuwsgroep account ook legale content downloaden via andere websites.