Op welke wijze is elektronisch betalen via internet geregeld?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Behalve de encrypty die de conversatie voor buitenstaanders onleesbaar maakt, is de conversatie zelf wellicht interessant... Het gaat in die conversatie altijd om minimaal drie dingen:
1 - Identificatie: Vaststelling door de bank wie jij bent. Dat kan door tonen van een pinpas waarop je bankrekeningnummer staat maar ook andere, pasgebonden, gegevens staan zoals een chip of een kaartnummer. Identificatie kan ook door inloggen met userid + password.
2 - Verificatie of authenticatie. Vaststelling door de bank dat jij bent wie je beweert te zijn. Dit kan de bank doen door laten intoetsen pincode en/of via SMS een TAN code check.
3 - Authorisatie. Je wordt gevraagd toestemming te geven voor de afboeking. In deze fase wordt ook door de bank al-dan-niet toestemming gegeven voor de afboeking. (Onvoldoende saldo bv) Als de hele conversatie succesvol is doorlopen zorgen de geautomatiseerde systemen van de bank voor afhandeling. De pinautomaat spuwt geld of de AH kassière ziet "GESLAAGD" en haar kassa springt open of de webwinkel ontvangt een bericht "VOLDAAN" en kan overgaan tot shipping.

Antwoorden (1)

Door alle informatie versleuteld te versturen.