Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom valt het internet op mijn imac geregeld weg?

Ik heb een Imac van eind 2009 en het internet daarop valt geregeld weg. Zo om de 10 a 15 minuten valt het even weg en 30 tot 60 seconden later springt het weer aan. Mijn Macbook, telefoon, Medion laptop en alle andere apparaten werken zonder problemen. Alleen mijn imac heeft dit probleem. Ik lees op veel forums dat heel veel mensen hier last van hebben. Ik kan dus niet geloven dat dit met de router of iets dergelijks te maken heeft.

Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
673
capthavoc
9 jaar geleden
bedraad of wireless ? je router is zeker geen probleem als de andere apparaten wel werken op dat moment
het kan een warmte probleem zijn als het om je wireless gaat
probeer eens smc fan ?
het is bekend dat mac vrij warm kunnen worden dat kan je wireless kaart misschien afsluiten
http://www.appletips.nl/smcfancontrol-regel-de-snelheid-van-je-fans/ anders is het toch handiger bedraad te gaan ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

OSX heeft een heel gedetailleerde logger, waarin veel oorzaken van dit probleem zijn terug te vinden. Ik zou je willen adviseren hier eens in te kijken. Op dit probleem krijg je 1-2-3 geen antwoord zonder dat er een richting aan is gegeven...is het wifi? bedraad? static IP? of DHCP? welke versie OSX?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding