Hoe komt het dat ik zo snel aan mijn internet limiet zit?

Als ik elke pauze op het werk mijn mobiel internet op zet op mijn smartphone en hierbij de facebook app, 9gag en snapchat op zet. Dan zit ik binnen de maand aan mijn limiet van 1GB...

Mijn collega heeft ook een abonnement met 1GB internet te verbruiken en zij zet haar mobiel internet de hele dag op.

Ik weet dat dit de batterij zeer snel leeg laat lopen, maar hoe komt het dat ik mijn mobiel internet niet kan laten op staan en zij wel?

PS: ik zit bij telenet, weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Ritsuka
9 jaar geleden
Is er geen wifi op het werk?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
neen :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Had ik last van, ik heb bij facebook de optie filmpjes automatisch afspelen uitgezet en dat scheelt behoorlijk, ook kan je de optie alleen updaten via wifi aanzetten scheelt ook. Wat ook verstandig is de applicaties na gebruik af te sluiten, bij mijn telefoon druk ik als ik eer op het startscherm zit lang op de 3 streepjes dan krijg je alle nog openstaande apps deze kan je met het kwastje afsluiten of anders door lang op de app te drukken aan geven dat je de app wilt verwijderen uit de lijst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die optie 'alleen updaten via wifi'. Waar kan ik die vinden? Ook via de facebook app? (bedankt)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij kan je dit aangeven als je een app installeert maar zal even in mijn eigen telefoon kijken, ws ergens onder instellingen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Héhé gevonden, als je naar google playstore gaat heb je linksboven 3 streepjes hier kan je bij instellingen aangeven Apps automatisch bijwerken en daarachter zitten weer een aantal opties.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super! Bedankt hé :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
(Y)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet ook elke vorm van notificatie service uit in je apps die gebruiken ook ongemerkt veel data. Bijvoorbeeld dat je email checken op om de minuut staat of je push berichten van het nieuws krijgt of van facebook en het weer enz enz. Dat slurpt je data ook ongemerkt op.

Antwoorden (2)

Dat komt deels doordat al die apps zich automatisch gaan updaten. Als je dat uitzet scheelt het veel. En ook locatievoorzieningen uitzetten!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op je telefoon kan je zien welke apps er veel data verbruiken.
Dar kan bij de iphone maar ook bij een android toestel
Bij Android ( dit is de kitkatversie)
klik op " instellingen"
klik op "dataverbinding"
scroll nu naar beneden en je ziet al je apps en hoeveel ze verbruikt hebben.
Nu kan je apps die veel gebruiken

* uitschakelen
*alleen via wifi gaan gebruiken
*verbieden te updaten
* of zo instellen dat ze niet automatisch iets gaan doen
bv
Bij Facebook het automatisch afspelen van filmpjes (instellen alleen via wifi)
Bij email geen bijlage downloaden die groter zijn dan..... (instellen alleen via wifi)

Filmpjes bekijken via bv youtube is uit den boze (alleen via wifi)
Dataverbruik van filmpjes kunnen met goede kwaliteit oplopen tot
100MB per minuut film.

Succes

Toegevoegd na 22 minuten:
Ps Het 4G netwerk gebruikt meer data dan het 3G netwerk
Ik weet niet hoe dat komt, het heeft iets te maken met het overschakelen van 4G naar 3G maar als je daar op zoekt op internet krijg over diverse providers veel klachten over het snelle verbruik van data.