Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat het tv beeld op de laptop anders is dan op de normale tv?

Het lijkt alsof er op de laptop meer diepte in het beeld zit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
671
Reddie
9 jaar geleden
Wat je zegt. Het LIJKT of er meer diepte in zit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jouw TV en laptop hebben beide een andere kwaliteit scherm en ook jouw kijkafstand is anders. Daarnaast zit er ook nog een stuk manipulatie in de software die beiden gebruiken (ja, ook een niet smart-TV gebruikt tegenwoordig software om beelden weer te geven). Er zijn dus veel variabelen die er voor zorgen dat de beeldbeleving bijna niet te dupliceren is tussen twee compleet verschillende apparaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord Dat van de afstand had ik ook bedacht maar ik wist bijv. niet dat mijn `antieke` tv ook software gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelfs analoge TV's bevatten in veel gevallen beeldverbeteraars die door heel basale controllertjes worden toegepast. Of zelfs maar om een klokje op het scherm te tonen ;-).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat doet een controller eigenlijk? Stuurt die de boel aan?

Andere antwoorden (1)

Wat eldeejee zei, klopt precies. Maar het heeft ook te maken met de verhoudingen van de beeldschermen. Een laptop heeft meestal een meer vierkant scherm, en een televisie een rechthoekig scherm. Zo kan het zijn dat je soms ook dikke zwarte randen aan de zijkant krijgt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding