Geen verschil, wel evenredig...

Een Megabyte is 2^20 byte, byte staat voor "by eight" en daarmee bedoelt men dus 8 bits. Een Mbit bestaat dan weer gewoon uit 10^6 bits.

Dus 1 MB/s = 8,4 Mbps

Sommige toepassingen (zoals bijvoorbeeld usb) zijn een beetje eigenwijs en gebruiken 10 bits in een byte (de 8 bits uit de byte en 2 'nutteloze' bits nodig voor de codering). In zulk geval wordt het:

1 MB/s = 10,5 Mbps
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

MBPS= MegaByte per seconde
Mbit= Megabit

8 bit = 1 Byte

Echter zal het wel Mbps geweest zijn. Megabit per seconde.

Toegevoegd na 54 seconden:
Mbps is een dataoverdrachtssnelheid
Mb is een datagrootte
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mbps = Mega bit per seconde
Mbit/s = Mega bit per seconde
MBps = Mega Byte per seconde
MB(yte)/s = Mega Byte per seconde
het verschil zit in de B en de b, de hoofdletter B is byte, en de kleine letter b is bit. Internet-providers maken hier ook vaak misbruik van omdat Mb lijkt op MB. (en om het getal zo groot mogelijk te maken gebruiken ze bits in plaats van Bytes)