Ik heb een dekstop zonder wifi, is het om een of andere manier toch mogelijk om verbinding te maken met mijn google chromecast?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
2.1K

Antwoorden (2)

Ik heb zelf geen Chromecast, dus moet even afgaan op wat je verder zegt. Je geeft aan dat je een desktop zonder wifi hebt, en dat formulier je zodanig dat ik begrijp dat dat de oorzaak van het probleem is.

Wat je dan kunt doen, is wifi-ondersteuning aan je dekstop toevoegen. Dat kan via een insteekkaart die je binnen in de desktop prikt (antennetje steekt dan iets achter de desktop uit), of via een USB-wifi dongletje. Hoeft niet duur te zijn, dus als je alleen wifi nodig hebt, heb je zo een simpele oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als jouw Chromecast via WiFi verbonden is met jouw eigen router, en de PC hangt met een kabel aan diezelfde router, dan zou je al verbinding moeten kunnen maken. Extra hardware is dus helemaal niet nodig.

Toegevoegd na 8 uur:
Volgens https://productforums.google.com/forum/#!topic/chromecast/Xqmubkscrgo is WiFi alleen nodig voor de eerste setup (en dat kan ook via laptop/tablet/telefoon), en daarna kun je wel vanaf een desktop met kabel werken.
gvrox
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou als ik de Google chromecast app open op mijn pc dan staat er. De chromecast-app werkt alleen als wifi is ingeschakeld. Vandaag een USB adapter gekocht maar die kon onze modem niet vinden.
capthavoc
9 jaar geleden
Als je een ander apparaat heb dat wel wireless is
Stel je chrome browser in vanaf dat apparaat
het maakt niet uit of het ipad of anders is zolang het maar de chrome browser is
Als je dan de chromecast ext instel op de browser daar
zal deze automatisch ook worden ingesteld op de chrome browser
op je niet wireless pc.
ik weet niet te zeggen of je een gmail account moet hebben daarvoor maar je chrome moet wel inloggen
Dus stel je chrome cast in op een wireless tablet of laptop binnen hetzelfde netwerk en dan zal vanzel alle browser binnen dat netwerk je chrome cast vinden.
Dus je hebt echt geen extra hardware nodig
maar waarschijnlijk wel een google account ?
koraal19
9 jaar geleden
Verwijder de LAN kabel van je computer ,steek USB adpter in kliek verbinding maken Dan vragt hij wachtword van ie modem die staat op een steker geplakt op je modem voer dat in,verbinding word automatisch gemaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is gelukt! Bedankt allemaal. Heb andere wifi adapter gekocht en hoppa het was geregeld