Waarom heb ik geen gigabit met CAT 5e kabel?

Ik heb 2 desktop computers die zijn aangesloten met een CAT 5E kabel. Ik keek toevallig op Windows Taakbeheer en zag dat de ene computer 1 Gigabit/sec verbinding heeft. De andere pc heeft maar 100mb/s. Het is het zelfde kabel, waarom is de ene gigabit en andere megabit?

9 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Niet elke netwerkkaart is een 1Gbit/s kaart. Dit is wellicht een 100mbit/s kaart.

Toegevoegd na 45 seconden:
Alle schakels moeten 1Gbit/s aankunnen.

Router
Kabel
Desktop/Laptop
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of je hebt een slechte kabel. Kan ook gebeuren ;-)