Mijn XAMPP server timed out, hoe los ik dit op?

Ik draai op poort 25565 een minecraft server, op mijn publieke ip.
nu draai ik op de zelfde computer, zelfde intern ip xampp voor mijn website
In mijn router heb ik poort 80 geforward. ik kan er op de machine via localhost op. maar als ik mijn ip intyp krijg ik timed out. ook met :80 daarachter.

bvd

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik draai overigens met 1 modemrouter en 1 router daaraan.

De computer met de 2 servers staat op de modem, en de computer waarmee ik op mijn public ip wil verbinden op de router.

Toegevoegd na 3 minuten:
Pingen heeft weinig nut gehad omdat hij pingt naar 25565 op de router.

Op canyouseeme.org krijg ik het volgende:

Error: I could not see your service on 8x.x4.xxx.xxx on port (80)
Reason: Connection timed out

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Je kunt niet pingen naar een poort..dat zijn ICMP packages die niet aan poorten o.i.d. gerelateerd zijn. Je kunt wel naar een poort telnetten om te checken of deze open staat. Ik denk dat je portmapping niet goed staat. Als zowel xammp als je minecraft server op één computer draaien moet je twee mappings maken. van WAN:80 -> Local IP:80 en zo ook voor minecraft. WAN:25565 -> Local IP 25565
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet precies wat je met mapping bedoeld, maar het ziet er bij mij zo uit: http://i.imgur.com/XI4rn1u.png
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb gekeken met canyouseeme.org maar het bleek niet open te zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dit het modem of de router? Als modem je externe IP heeft zoals 83.x.x.x en intern 192.168.1.1 dan forward je de gewenste poorten naar 192.168.1.1. Je router zit dan in hetzelfde subnet zoals bijvoorbeeld 192.168.1.10 en NAT je naar binnen op bijvoorbeeld 192.168.10.x dan moet je hier ook die port forward of mapping maken maar dan naar het IP van locale machine
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vanwege het modem->router configuratie moet je de port forwarding ook 2x doen... dus modem wijst naar router en router wijst naar je lokale machine... rechtstreeks mappen van modem naar server kan niet want de route terug is dan niet bekend(nadeeltje van NAT) ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is de modem, de router is niet bij de pc aangesloten. de poorten zijn geforward naar het goede interne IP. de modem is overigens een ziggo modemrouter, ewv3200 uit mijn hoofd.
de modem(router) is met de pc aangesloten op kabel overigens. de routerfunctie heb ik uitgeschakeld in de modem omdat het stoorde met de losse router. ik heb dit express zo gedaan zodat de modem niet alles eerst naar de router moest doorsturen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
had je laatste reactie nog niet gezien, het lijkt mij logisch om ook de router te forwarden aangezien de pc daar niet op aangesloten is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je PC daar niet op aangesloten is dan moet je daar niet de forwarding rules plaatsen. Je forward rules moeten staan in het apparaat waarin de PC/Server het gateway adres is gedefinieerd.
Dus als het gateway adres van je PC/server wijst naar het modem dan heeft het geen zin om ook forward rules te plaatsen in je router die ook ergens in je netwerk is aangesloten....Normale wijze is: WAN<->PROVIDER <-> MODEM <-> ROUTER <-> LAN. Dus alles aangesloten in je LAN krijgt een DHCP lease van de ROUTER met als gateway het IP van de router, en de router forward al het verkeer naar het modem, en modem zet het forward verkeer om naar de proivder en vice versa...