Hoe kan ik een LAMP server port forwarden met een Arcadyan VGV7519 router?

Ik heb LAMP en PHPMyAdmin geïnstalleerd op Xubuntu 14.04 cliënt, als ik naar localhost ga zie ik mijn site gewoon, maar als ik mijn pc portforward (ik heb een Arcadyan VGV7519 router) en ik type mijn ip in krijg ik 404 not found, in de bijlage een screenshot van wat ik heb ingevuld

David

PS: ik heb de firewall van de router al uitgezet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Sommige routers snappen niet dat wanneer je een site van binnenuit probeert te benaderen die vanaf dezelfde binnenkant komt(encapsulated re-direct). BTW je moet poort 443 ook nog even forwarden.... check anders of je site benaderbaar is vanuit de buitenwereld? http://www.downforeveryoneorjustme.com/
En als je dat doet doe dan een tail -f /var/log/messages in een terminal om te zien wat er eventueel misgaat.(of eventueel een tail op de lampp logs)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb port 443 ook portforwarded, het werkt nog steeds niet, downforeveryoneorjustforme.com zegt ook dat het niet werkt Een tail -f /var/log/apache2/error.log geeft dit:
[Tue Dec 23 13:03:05.839272 2014] [mpm_prefork:notice] [pid 27636] AH00163: Apache/2.4.7 (Ubuntu) PHP/5.5.9-1ubuntu4.5 configured -- resuming normal operations
[Tue Dec 23 13:03:05.839657 2014] [core:notice] [pid 27636] AH00094: Command line: '/usr/sbin/apache2'
[Tue Dec 23 13:06:02.407480 2014] [mpm_prefork:notice] [pid 27636] AH00171: Graceful restart requested, doing restart
AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.1.1. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message
[Tue Dec 23 13:06:02.669530 2014] [mpm_prefork:notice] [pid 27636] AH00163: Apache/2.4.7 (Ubuntu) PHP/5.5.9-1ubuntu4.5 configured -- resuming normal operations
[Tue Dec 23 13:06:02.669591 2014] [core:notice] [pid 27636] AH00094: Command line: '/usr/sbin/apache2'
[Tue Dec 23 13:06:02.907400 2014] [mpm_prefork:notice] [pid 27636] AH00171: Graceful restart requested, doing restart
AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.1.1. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message
[Tue Dec 23 13:06:03.152681 2014] [mpm_prefork:notice] [pid 27636] AH00163: Apache/2.4.7 (Ubuntu) PHP/5.5.9-1ubuntu4.5 configured -- resuming normal operations
[Tue Dec 23 13:06:03.152749 2014] [core:notice] [pid 27636] AH00094: Command line: '/usr/sbin/apache2' Het enige wat ik er van kan maken is dat deze regel niet klopt:
"Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.1.1. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message" Ligt het daaraan? David
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja en nee, hij kan 127.0.0.1 niet resolven als FQDN. in je resolv.conf moet een hostnaam staan van je eth1 en niet lo(local loopback)
En in je apache moet je zelf een virtuele server toevoegen, als je de standaard entries hebt gebruikt moet je die weer uitcommenten...zoals: NameVirtualHost *:80
# DIT IS NIET GOED! GEEN OVEREENKOMSTIGE NameVirtualHost some.domain.com.
# Options and stuff defined here.
# DIT IS WEL DE JUISTE MANIER!!

ServerName some.domain.com
# Options and stuff defined here.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En je hostname gekozen in resolv.conf moet matchen met de naam in de global option in je apache.conf zoals hier voorgesteld: Set the ‘ServerName’ directive globally to suppress this message"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in /etc/resolv.conf staat dit:
# Dynamic resolv.conf(5) file for glibc resolver(3) generated by resolvconf(8)
# DO NOT EDIT THIS FILE BY HAND -- YOUR CHANGES WILL BE OVERWRITTEN
nameserver 127.0.1.1
search home aanpassen werkt inderdaad niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry my bad, het moet niet de resolv.conf zijn daar word je DNS bepaald, je moet de 'hosts' file hebben, daarin worden alle hosts gedfinieerd ook die niet door de DNS resolved worden...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb in /etc/hosts
192.168.2.11 localhost
192.168.2.11 david-desktop aangepast naar:
192.168.2.11 localhost
192.168.2.11 david-desktop en in /etc/apache2/sites-enabled/000-default.conf (het bestand wat overeen komt met wat je zei)
# ServerName www.example.com veranderd in:
ServerName www.example.com voor de rest stond alles in dat bestand goed
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoop dat je de voorlaatste regel in david-desktop hebt veranderd in plaats van www.example.com, want dat is een bestaande webserver op het internet!!! :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nu wel ;-)
(Had ooit een video gezien waar ze het op die manier deden en heb het nooit teruggezet)
Verder werkt het portforwarden nog steeds niet