Hoe voorkom ik gigantische lag tijdens het gamen?

Als ik op mn kamer in de zolder aan het gamen ben speel ik zonder lags maar zodra iemand op de iPad op YouTube gaat en een video gaat kijken krijg ik enorme lags. Het spel wat ik speel is League of Legends. Mijn router zit beneden en ik heb rond de 3/4 streepjes wifi op de zolder zou een range extender in mijn kamer zorgen dat ik niet meer lag terwijl iemand op YouTube zit? Zo niet wil ik graag de oplossingen horen die jullie voor mij hebben. Een kabeltje trekken is voor mij veels te veel werk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (1)

Neem powerline adapters, dan voer je het ethernet over de stroomkabel. Range extenders is een halfslachtig middel om je netwerk uit te breiden, is echt vragen om problemen.(theorie hierachter kun je op GV vinden) En neem er dan een paartje waarvan de ontvangde zijde ook nog een klein ingebouwd switchje heeft waarop je dan een accespoint plaatst voor iPad/iPhone o.i.d. en dan zelf bekabeld naar de PC.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
Er gaat niets boven bekabeld gamen , homeplugs (geen extender) is een goeie 2de en erg flexibel
Ik weet alleen niet of je bekabeld of met homeplugs 100% zeker meer bandbreedte blijft behouden voor je game pc
als iemand een youtube film bekijkt beneden. Maar is zeer zeker de moeite van het proberen waard
voordat je gaat denken om je internet abbo te verhogen.
als 2de stap Tenslotte de lengte kabel die je nodig hebt zal altijd goedkoper zijn dan homeplugs en zeker goedkoper dan je abbo te verhogen. zelf als je abbo verhoogd is het zeker nog aan te raden om bekabeld te gaan.
Dus de goedkoopste optie is nog altijd een kabel kopen en installeren
en daarna je abbo verhogen.

Je loopt het risico dat als je eerst je abbo verhoogd of homeplugs je tenlotte toch nog een kabel moet kopen.
dus eerst een kabel kopen is de meest logische stap en meeste kans van slagen om die verhoging van je abbo te vermijden. dan toch maar even wat werk verzetten, kan je veel geld schelen ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bekabeld is echte veels te veel werk bij mij thuis, want ik zit in de zolder en de router is helemaal beneden. Via de raam gaat bij mij ook moeilijk. Dus is die powerline adapter met of zonder kabel? Ik heb echt bijna geen verstand over dat gedeelte. Bedankt voor de hulp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met PLA hoef je geen kabel aan te leggen maar wordt het ethernet geleid over de interne stroomnet die door je hele huis gaat, en best snel eigenlijk! Ik haal met gemak 180Mbit door het hele huis(heb 4 PLA's) Het zijn feitelijk twee kastjes die je in het stopcontact steekt waar weer ethernet in en uit komt...wel even paren met een wachtwoord, want je ethernet kan ook bij de buren nog ontvangen worden....