hoe maak ik een zoekmachine?

Hoe maak ik mijn eigen zoekmachine zoals Google met mijn eigen layout en link

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1K

Antwoorden (1)

Hier zijn een paar dingen wat je moet weten:

1) Je moet kunnen programmeren in allerlei talen.... (php/mysqli/html/json/ajax en nog veel meer)

2) Daarnaast kost het heel veel geld.... (voor servers, adverteren en het uitzoeken van dingen)

3) En je moet weten hoe algorithms werken op je pagina om alles voor elkaar te krijgen (dat leer je ook met programmeren)

Ik persoonlijk begin er niet eens aan, omdat het teveel werk is en het kost teveel geld. MAAR, ik kan je wel op weg helpen met een paar handige links hier beneden

Uitleg Links:

1) w3schools.com - Daar kan je leren programmeren in heel veel talen.

2) Codeproject.com - Daar leggen ze uit hoe een zoekmachine werkt met het gebruik van .NET

3) Alles wat je wilt weten over hoe je een zoekmachine maakt door iemand die het in 2008 al een keer gevraagd heeft en daar vele antwoorden erover heb gehad (let op, het is van 2008..... sommige programmeertalen hebben een update gehad inmiddels!!)

Wat je wel kan doen en dat is gebaseerd op PHP/MYSQLi/HTML is een het maken met een FORM en dat je daar woorden in kan schrijven en als het iets matched, dat je dan een resultaat krijgt.

Dat kan je met PHP met de ARRAY functie doen .
(lees hier meer erover: http://www.w3schools.com/php/php_arrays.asp en http://www.phptuts.nl/view/39/6/ )

EEN VOORBEELD MET CODEREN:

Deze code is op je begin pagina.

Dan begin je met een form:

SEARCH:

Je bron pagina, waar je alles vandaan haalt

search.php:

$search = array (
'google' => 'http://google.nl',
'goeievraag' => ' http://www.goeievraag.nl'
);
if (isset ($_POST['command']) && strlen($_POST['command']) > 0) {
if (array_key_exists ($_POST['command'], $search)) {
#Gevonden.
echo "
";
echo "

" . "" . "

;
}
else {
# Iets niet gevonden
echo "

Search Not Found

";
}
?>

=============================

*** MAAR dit is niet het juiste manier om een zoekmachine te maken!! ***

Juiste manier hoe je het moet doen, kan je lezen in de links.