wat is het verschil tussen downloadsnelheid en uploadsnelheid?

ik wil weten wat het verschil is tussen de download en upload snelheid
en of ik de mbps bij elkaar moet optellen want bij de downloadsnelheid staat 75,25 mbps en bij uploadsnelheid staat 64,66 mbps moet je dat dan optellen om de MB te weten of hoe zit dat

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor abonnement heb je? Glasvezel? Hoge upload. Is het een 100/100 Abonnement?

Antwoorden (1)

Downloadsnelheid is de snelheid die aangeeft hoe snel data van het internet op jouw apparaat komt(deze webpagina/filmpje van youtube).

Uploadsnelheid is de snelheid die aangeeft hoe snel data van jouw apparaat op het internet komt (foto naar facebook).

Mbps moet je delen door 8 om te weten hoe snel iets in MBps down of up gaat.

Met een snelheid van 80Mbps(10MB/s) haal je een bestand van 10 MB in precies 1 seconde binnen.

Toegevoegd na 22 seconden:
Down en uploadsnelheid kan je niet optellen.