Weet iemand een website waar je kan zien hoeveel MB's je nodig hebt voor iets?

Weet iemand een website waar je informatie kunt vinden over hoeveel MB's je gebruikt bij bijvoorbeeld 500 WhatsAppjes?

Ik heb een foto bijgevoegd bij deze vraag en daarop staat bijvoorbeeld dat je 1 MB gebruikt voor 500 WhatsAppjes.
Ik zoek dus een website waar je uitgebreid kan zien wat je gebruikt voor hoeveel.
Weet iemand zo'n website?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor Whatsapp kan je precies zien wat jou verbruik is.
Dit staat in whatsapp onder instellingen --> account --> netwerk verbruik.

Het beste antwoord

Heel simpel gezegd kan je eigenlijk nooit weten hoeveel data communicatie gebruikt.

Als voorbeeld kan ik een mail geven, stel ik stuur jou 100x een mail met de twee woorden: Hey hallo.
Dan is dat een stuk kleiner dan wanneer ik je elke dag de nieuwe bladzijde van mijn dagboek schrijf per mail. Waarschijnlijk is het zo dat je met 1 bladzijde uit je dagboek al meer data verstuurd dan 100x één bericht met de woorden "Hey hallo" erin.

Dat is hetzelfde met Whatsapp, daarbij zou ik me geen zorgen maken over het data gebruik van geschreven berichten, je zal hier nooit mee over je limiet heen komen.

Je kan met het kleinste data pakket voor mobiel de hele maand al je vrienden mailen en whatsappen en dan kom je denk ik nog niet eens aan de limiet.

Data gaat pas tellen bij het binnen halen van bestanden, bijvoorbeeld websites met grote foto's of iets downloaden. Het bezoeken van één website verbruikt meestal al meer data dan dat je al je vrienden gegroet hebt via Whatsapp.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb die link uit het vorige antwoord eens bekeken en die vergelijking daar gaat niet echt op, ze melden daar "ongeveer" maar waar dat op gebaseerd is weet niemand.

Er staat daar bijvoorbeeld dat je met 500MB 1000 keer je facebook kan bekijken, dat is totale onzin en nergens op gebaseerd. Als ik een vriendelijst heb met mensen die de hele dag door foto's aan he tposten zijn van zichzelf, hun eten, hun vakantie hun kat noem maar op. Een foto is al gauw 1MB als hij van geode kwaliteit is. Dus als jij op facebook even 10 foto's aan klikt van een geode kwaliteit heb je sowieso al meer als 10MB verbruikt. 1000 x 10MB = 10.000MB = 10GB.

De aantal minute dat je video kan kijken ligt aan de kwaliteit van de video, op youtube bijvoorbeeld kan je alles op lage kwaliteit zetten dan kan je meer minute kijken dan dat hij op HD staat. Tien minuten filmpje kijken op youtube gebruikt al gauw een MB of 35 en dan niet eens op de hoogste kwaliteit. Dus dan klopt die berekening ook niet op die site.

Emails versturen idem, als ik emails verstuur met gigantische lappen text en een paar foto's dan zit ik veel sneller aan mijn data limiet dan dat ik 3 regels schrijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! Dat is dan duidelijk :)

Andere antwoorden (1)

500 whatsappjes is ongeveer 2,2 Mb:

https://www.budger.nl/smartphone/keuzehulp/hoeveel-mb-heb-ik-nodig-op-mijn-smartphone