Hoe stuur je een leesbevestiging in Outlook?

Een docent van mij heeft net via een e-mail in Outlook gevraagd of ik een leesbevestiging kan sturen dat ik haar mail heb gelezen. Wat is een leesbevestiging, hoe werkt het en hoe stuur ik deze?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
6.7K

Antwoorden (4)

Als je op akkoord klikt krijgt de afzender automatisch bericht van leesbevestiging.
9 jaar geleden
Als de docent Outlook heeft en 'leesbevestiging' heeft aangevinkt, dan krijg jij (ook in Outlook) een melding zodra je het bericht wilt sluiten. Deze melding houdt in 'De ontvanger heeft gevraagd of u een leesbevestiging kunt sturen'. Klik hier op OK.
Krijg je deze melding niet, dan kan dit twee oorzaken hebben, te weten:

1. De docent heeft geen leesbevestiging gevraagd
2. Jij of de docent gebruikt geen Outlook
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een beetje afhankelijk van welke versie je gebruikt. In het lint ga je naar bestand→opties→email. Dan scroll je helemaal naar beneden, naar het kopje "controleren". Hier kan je instellen of je een leesbevestiging standaard wilt versturen of dat je een pop-up krijgt met de vraag of je hem wilt versturen

Toegevoegd na 1 minuut:
als je ingesteld hebt staan "nooit een leesbevestiging sturen" krijg je ook niet de vraag om er één te versturen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook gewoon een emailtje sturen met de tekst 'ik heb je mail gelezen'.