Waarom is mijn wifi op mijn kamer langzamer dan ergens anders?

mijn internet snelheid is erg langzaam op mijn mobiel op mijn kamer maar met mijn macbook is het wel gewoon snel. ik zit naast mijn router (maar ik weet dat dat niet uitmaakt) maar het klopt niet echt. beneden heb ik wel grote snelheid! kan iemand het me uitleggen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat komt omdat je smartphone een WiFi-chip heeft met een lager vermogen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
niet want mijn mobiel werkt beneden wel erg snel

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat er stoorzenders zijn bij jou op de kamer, misschien het wifi van de buren die het signaal wegdrukt. Aangezien je beneden wel goed internet hebt is dit het enige wat ik kan bedenken. Er bestaan programmaatjes om dit te controleren, volgensmij heet er een: InSSIDer. Hopelijk heeft dit je geholpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inSSIDer werkt niet goed op mijn macbook. we hebben aan de kant van mijn kamer geen buren die het signaal kunnen wegdrukken en van de buren aan de andere kant kan ik wel ontvangen alleen het lijkt me sterk dat dat allemaal mijn signaal wegdrukt omdat mijn mac wel goed internet heeft. De AP's die ik kan ontvangen zijn: KOOIKER34 (ons netwerk) en DeRidder (van de buren). Is het mogelijk dat die ene AP mijn signaal op mijn mobiel compleet wegdrukt?