Is het mogelijk 2 foto's te vergelijken en te zien of het dezelfde persoon is?

Via een online programma of iets in die trend.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
14.2K

Antwoorden (3)

Je kunt het op Pictrieve proberen:
http://www.pictriev.com/fc.php

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor 30 dollar:
http://www.visualfacerecognition.com/

Toegevoegd na 2 uur:
Wat ingewikkelder:
Picasa Webalbums. Om een Picasa Webalbum aan te maken, heb je een Google-account of Gmail-adres nodig. Picasa Webalbums is voorzien van gelaatsherkenning. Open je webalbum en ga naar het tabblad Personen. Als je nu op de knop "Naamlabels toevoegen" klikt, zal Picasa alle hoofden tonen die het in de online albums heeft gevonden. Het programma toont groepjes gezichten waarvan het vermoedt dat het dezelfde persoon betreft.
SimonV
8 jaar geleden
Dat kan via Google. Kopieer met de rechtermuis de link naar de eerste afbeelding. Ga naar Google zoek iets triviaals en druk op afbeeldingen. Dan komt een fototoestel in het zoekvlak. Druk op dat icoontje. Je kunt nu de gekopieerde link invullen, of je kunt een foto op je pc laten vergelijken met alle afbeeldingen op het internet.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik probeer er screenshots aan toe te voegen, maar dat lukt niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Je hoeft helemaal niet iets triviaals te gaan zoeken om bij Google afbeeldingen te komen, maar kunt gewoon meteen in Google rechtsboven op Afbeeldingen klikken. Maar daarmee is alleen op te zoeken waar op internet dezelfde foto voorkomt als die jij hebt. Het is niet mogelijk om twee foto's met elkaar te laten vergelijken om te zien of het om dezelfde persoon gaat. Daar heb je eerder CSI-apparatuur voor nodig...
Download de 2 foto's.
Geef de eerste foto weer met Microsoft Office Picture manager,
Verklein met verkleinstreepje rechtsbovenin _
Geef de tweede foto weer met Microsoft Office Picture manager,
Verklein ook deze op de manier van de eerste.
Dan kun je met de ingedrukte linkermuisknop de foto verschuiven en naast elkaar zetten.