Hoe krijg ik deze reclame (spam) van mijn laptop af? (zie bijlage)

Krijg sinds kort telkens van dit soort "reclame" op mijn laptop, en dan vooral bij youtube en bij google. Omdat ik dit nog nooit eerder heb gehad en ik ook geen mogelijkheden weet hoe je het er af kan halen denk ik eerder dat het spam is. Weet iemand hier meer van of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
4K
SimonV
8 jaar geleden
Dit soort hardnekkige problemen kan wijzen op malware. Hopelijk haalt het gratis programma AdwCleaner deze voor je weg.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ Of Malwarebytes (kies gratis versie).
https://www.malwarebytes.org/ HitmanPro zou m’n derde keuze zijn:
http://www.surfright.nl/nl/hitmanpro
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gebruik Adblock. Werkt voor mij super, is gratis en voor bijna elke browser geschikt! Via hun site ook gewoon zonder virussen en dergelijke ;-) https://adblockplus.org/nl/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Werken jammer genoeg allemaal niet.
Maar bedankt voor jullie reacties!
capthavoc
8 jaar geleden
krijg je onder je browser ook een andere startpagina ? of zie je extra toolbars etc dat wijst bijna altijd op adware
Een flinke scan is dan noodzakelijk en kijk daarna meteen je ingestelde start pagina na en eventuele andere bladwijzer ook op de browser die je niet gebruikt je zoekmachine moet je ook nakijken adw cleaner is goed
malwarebytes ook
SimonV
8 jaar geleden
Alternatief 1
Het blijkt soms voldoende om de browser te verwijderen en opnieuw te installeren.
Volledige verwijdering van Chrome of Firefox kun je het beste doen met een programma als Revo Uninstaller (gratis versie).
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html Alternatief 2
Soms helpt systeemherstel: zet de computer terug naar het tijdstip waarop je nog geen last had van het probleem.

Het beste antwoord

Dit probleem heb ik wel vaker. Soms zit het probleem in een extensie van google. Moet je ff naar de drie streepjes rechtsboven en dan ga je naar 'meer hulpprogramma's' en naar extensies. verwijder alle extensies die je niet kent. Als dat niet helpt download adwcleaner. Heel handig progammaatje, haalt zo alle virussen en ads van google af. Als al dit niet helpt is er nog één optie, google resetten. Ik ben wel vergeten hoe dat ook alweer moest maar dat moet je dan even opzoeken. Niet zo een probleem ben je je extensies en instellingen wel kwijt. Die moet je dan even terugzetten. En je moet opnieuw inloggen als je een google account hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij Google Chrome kun je een app downloaden genaamd Addblock. Die zal de reclames blokkeren .

Toegevoegd na 3 minuten:
Het staat bij Instellingen > Extensies
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je bedoelt Adblock.
Ik gebruik Adblock. Werkt voor mij super, is gratis en voor bijna elke browser geschikt! Via hun site ook gewoon zonder virussen en dergelijke ;-)

https://adblockplus.org/nl/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb ik gedaan maar werkt niet..
Nee hier werk Adblock plus niet meer. den dat je even ADWcleaner moet moet downloaden en en scannen (is gratis)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb ik gedaan maar werkt ook niet..
De grootste veroorzaker van advertentie lawaai op internet is Google zelf. Iedere zoekopdracht die je er geeft resulteert dagen lang in allerlei gerelateerde advertenties op allerlei pagina die gekoppeld zijn aan het advertentieprogramma van Google. YouTube is ook van google dus je begrijpt.....nog veel meer advertentie lawaai.
Het gebruik van een adblock programma is niet voldoende om alle rotzooi uit beeld te houden. Je zou eens kunnen beginnen met het gebruiken van de de zoekmachine Startpage. Deze gebruikt wel de Google zoek engine, maar zonder de advertenties en zonder het gebruik van je ip adres. Hierdoor zal ook het aantal advertenties fors verminderen, terwijl je zoekresultaten niet minder zijn dan met Google. Startpage is ook in te stellen als standaard zoekmachine in alle grote browsers zodat je er verder niet meer over na hoeft te denken.
Zoals je in het adres in de bron kan zien werkt Startpage met het https protocol waardoor je verkeer met Startpage ook nog eens beveiligd is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij zijn wat ik heb geen advertenties meer maar juist spam dat op een of andere manier op mijn computer terecht is gekomen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In dat geval eens malwarebytes downloaden en draaien. Deze haalt allerlei ongewilde toevoegingen en andere troep van je pc die dit soort reclame genereren of toelaten in je browser https://www.malwarebytes.org/lp/lp4/02_r/?gclid=CID-woC2qsUCFSPkwgodiY0Aeg de gratis versie volstaat
coocies wissen!