Is het waar dat internetverkeer via het 4G netwerk meer mb's verbruikt dan het 3G netwerk?

Ben ik dan theoretisch sneller door mijn bundel heen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
7K

Het beste antwoord

Als we nou puur kijken naar de data van de pagina op 3G en 4G is er geen verschil, op YouTube ligt het eraan op welke kwaliteit je de video's afspeelt. Als je op 3G een hogere kwaliteit kiest dan op 4G dan verbruik je op 3G meer data.
Dat je langer internet gebruikt door 4G kan kloppen maar het hoeft niet altijd zo te zijn, als jij gewoon denkt ik ga even die pagina bekijken en nog dat filmpje bekijken dan verbruik je gewoon evenveel data. Het ligt er echt dus aan of je zin hebt om nog even door te gaan.

Toegevoegd na 23 seconden:
En natuurlijk bij filmpjes de kwaliteit die je kiest
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik begrijp het helemaal. Stel dat ik in één uur tijd10 filmpjes van 3 min. op YouTube bekijk. En ik doe dat op het 3G netwerk, dan verbruik ik nét zoveel MB's als wanneer ik precies hetzelfde zou doen op het 4G netwerk. Maar..... als ik besluit om ná die 10 filmpjes nóg 4 filmpjes te bekijken op 4G, omdat ik, door het sneller laden van die filmpjes, tijd over heb ( in dat ene uur) dan verbruik ik dáár door dus ook meer MB's.
Dit alles even puur schematisch bekeken........
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja je hebt het helemaal begrepen!

Andere antwoorden (2)

Ja, 4G is sneller dan 3G dus je bent sneller door je databundel heen, YouTube bijvoorbeeld schotelt je video's voor die afhankelijk van je snelheid een betere kwaliteit(i.e. bitrate) heeft, en hogere bitrate houdt in dat je een hoger dataverbruik hebt....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké dat begrijp ik. Maar geldt dat dan alleen voor het bekijken van bepaalde filmpjes, of geldt dat dan ook voor het bekijken van bv. deze site of facebook, Email, whatsapp. enz.....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou, je kunt meer doen in een bepaald tijdsbestek omdat pagina's e.d. sneller laden... dus in die zin verbruik je meer bytes per uur en is je internet tegoed sneller op...
Als je een filmpje kijkt via 4G of via 3G. Het verbruikt evenveel data.

Toegevoegd na 17 minuten:
Dus nee, internetverkeer gebruikt niet meer data via 4g dan via 3g

Toegevoegd na 10 uur:
Het is wel zo, dat je sneller door je bundel heen bent. Omdat je meer kan doen omdat het sneller is. Dus ipv 1x een pagina laden kan je bij 4G 2x een pagina laden (Bijvoorbeeld). Dus dan verbruik je in dezelfde tijd 2x zoveel data
Jaspro101
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Bedoel jij dat het antwoord op de vraag nee is?
Jaspro101
8 jaar geleden
Inderdaad. Dat bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tuurlijk wel...alle pagina's laden sneller, dus je kunt meer doen in een uur...je verbruikt meer data, en niet alleen door youtube
Jaspro101
8 jaar geleden
Dat betekent niet dat een pagina meer data verbruikt! Dat betekent dat JIJ meer data verbruikt omdat je meer doet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Jaspro: "Dat betekent niet dat een pagina meer data verbruikt!"
Dat beweer ik toch niet? Beetje beter lezen de volgende keer...
Jaspro101
8 jaar geleden
Dat klopt. Maar het betekent wel dat JIJ meer data verbruikt