hoe portforward ik 1 poort voor 2 aparaten?

hallo,

wij hebben 2 pc's in huis waar allerbij battlefield 4 gespeeld op word. Battlefield heeft een poort die geforward moet worden. Bij de eerste pc is dit gelukt maar als we de 2e wouden doen kregen we een foutmelding. Nu kan de 2e pc niet goed battlefield doen terwijl de 1e het wel kan.

Hoe moeten we dit aanpakken?

Bedankt voor de aandacht.

Rick Grendel.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
1K

Antwoorden (2)

Dat kan niet, je kunt een poort natuurlijk maar naar 1 computer forwarden. Als van buitenaf een verbinding opgezet wordt naar die poort, dan kan de router niet weten voor welke PC deze verbinding was; het kan dus alleen doorgestuurd worden naar de ene ingestelde PC.
gvrox
8 jaar geleden
Dat kan wel, maar is niet makkelijk en het vereist 2 extra routers, één voor elke PC. Hierop forward je de port afkomende van de PC naar het router/modem, NAT encapsulation doet de rest....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
"Hierop forward je de port afkomende van de PC naar het router/modem" ? Port forwarding gaat vanaf het externe internet via de router naar een PC in het interne netwerk. Je kunt 1 poort die van buitenaf te bereiken is alleen forwarden naar 1 PC in je interne netwerk.