hoe kan ik mijn geschiedenis verwijderen uit mijn zoekbalk?

Als ik bijvoorbeeld vaak heb gezocht naar een persoon, bijvoorbeeld ‘John’, dan staat deze naam er al wanneer ik de ‘J’ typ in het zoekveld. Ook wanneer je niet bevriend met die persoon bent. Ik zou graag deze lijst willen wissen. Wie weet hoe of kan dit helemaal niet? ik zoek al een tijdje een een tip hoe ik dit kan verwijderen

groet gerit

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
18.6K
Amadea
8 jaar geleden
Bedoel je de zoekbalk van Google, of gebruik je een ander programma en zo ja welke?

Antwoorden (2)

Als ik op mijn laptop met de rechtermuisknop op Zoeken (van Google) klik, dan krijg ik eerst een rijtje tekst in grijs en daaronder twee mogelijkheden in zwart. De eerste is Zoekgeschiedenis wissen, en de tweede heet Suggesties tonen. Beide mogelijkheden kan je gebruiken om niet meer John te zien te krijgen nadat je de J hebt ingetypt.
Amadea
8 jaar geleden
Op het moment dat jij de J intoetst, staat het woordje John in donderblauw. Als je op dat moment op delete drukt, is deze zoekterm uit je geschiedenis verdwenen. Dit werkt overigens ook in bijvoorbeeld Outlook, bij het intikken van de eerste letters van een emailadres. Heel prettig als er een keer een verkeerd gespelde tussen staat.